OK att ta över någons säsongskort ?

• Trådstartare Trådstartare Nia
  • Start datum Start datum

Nia

Ny medlem
Nån som vet om det är ok att ta över nån annans säsongskort ? Är det kontroller ibland ? Eller är det riskfritt ? Kan en tjej ta över en killes kort ?

dom har kollat mej en gång där på 2 sesonger och en massa sport å påsklov(hade inte ens bild på mej), de går nog att slingra sig om du blir kollad.

Det är väl inte ok att utföra en olaglig handling.. Det är ju rent moraliskt sett fel, men man _kan_ ta över den om man vill. Sen om du åker fast så får du väl skylla dig själv. Värre än så är det inte.
Om det står på liftkortet att man inte får överlåta det så kommer du att bli av med det när du blir kollad, om du inte kan typ visa upp att du har bara råkat ta fel mellan dig och din polare. Vilket du inte har.
Har tur lite mer tur så kollar dom inte, har du mindre tur så kollar dom. :)

men komigen..... det e att ta i :P En vecka i Åre på sportloven känar dom säker 10-15 milj på!
På allt som dom säljer! Så att jag tror inte att företaget förlorar nått på det

klart det är ok, allt är o om du kan tjäna lite cash på det, det är självklart mer ok om du kan tjäna mycke cash på de.. så kör på de, om man vill kan man ju ta över flera säsongskort å dela ut till sina vänner och sjäktingar, perfekt som julklapp men även namnsdagspresent. Men jag håller inte med om att det är så skönt att lura just skistar på pengar, det är mycket roligare att löra små företag på pengar där förlusterna verkligen märks och gör någon skillnad.. go for it

men om du tar över ett säsongs kort som nån annan köptså lär de ju va lungt. eller allso den du köpte av kan ju inte använda det så det blir ju inte fler som åker eller betalar liftkort. eftersom den som köpte först inte har kvar det.

kändes som att det inte va bästa förklaringen

I flottsbro verkar dom ha rätt bra koll. Jag har ett tränarkort säsong som står på någon Malin. Fick det för att jag var hjälpledare där...

När jag skulle åka i liften kom det fram en snubbe och sa nåt i stil med " Heter du Malin? " Så dom har rätt bra koll verkar det som...

Desvärre är det nog rätt svårt att ta över ett kort som är utställt på en person, företagskort är det lättare med eftersom de inte är personliga från första början.. men att hitta ett sånt till salu känns ungefär lika sannorlikt som att få puderdump i juli. Naturligtvis går det alltid att mickla med kort köpta i andra hand och liknande om man har ork och guts att eventuellt bli tagen i liftkön men jag personligen skulle inte tycka att det var värt pengarna då det knappast kan röra sig om några bankrånarsummor... även om liftkortspriserna börjar bli rätt blodiga nu.
Kontentan; bit i suräpplet och casha en K till så slipper du bry dej om kontroller sesongen ut=)

någon som vet varför det står kille eller tjej på liftkorten?
har förundrats över detta ett tag.... ålerar kan jag ju förstå pga pris skillnader men kille och tjej vad handlar det om?

Rastavibrationer, vahetere...jag får inte ihop det här riktigt. Citat från din recension av Tandådalen:
"Tandådalen har väldigt bra park med grymma rails och bra variation. Pipen sägs vara sveriges bästa
och det kan nog stämma. Backarna är inte så jättemycket att ha om man vill åka bra pist."
Du verkar tycka att dom fått till en bra park. Pengar till detta kommer från liftkortsförsäljning. Du skiter i om Skistar förlorar pengar. Näää, jag får fanimej inte ihop detta. Men det du skrev i ditt inlägg lät ju i alla fall rebelliskt.

Jag kanske uttryckte mig klumpigt men det jag inte gillar är att Skistar snart har köpt upp hela Nordens skidorter och får ett slags monopol där liftkortspriser och allt annat skjuter i höjden.

Tillbaka
Topp