Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Coolt! Bara att gratulera!BOKAT! Har nu bokat 8 veckor i Verbier. Det var väldigt svårt att hitta vettiga boenden, både Aosta och Verbier. Skickade säker förfrågan på 10 lägenheter på Airbnb och blev nekad på alla. Prislappen var också uppe på hotell-priser vilket jag också då började kolla. Men hittade till slut, via tips från ett av hotellen, en bra lägenhet 5 meter från La Rouge! Jag har lägenheten 31 januari till 28 mars. Känns nästan overkligt. Det blir givetvis en massa frågor som hopar sig men jag tror allt löser sig. Finns det någon annan på väg dit i vår, gärna i min ålder? Har även en fundering att ta guide första veckan som får visa mig de bästa åken att köra den dagen det kommer snöa ordentligt. Någon som har någon bra guide att rekommendera? Kanske någon som vill dela guide? Jag har tex inte tagit mig till baksidan Monte Forte och gör det ogärna själv... Skall bli sjukt kul och ser fram emot tips och inspo. 198 dagar kvar![]()
Hej.BOKAT! Har nu bokat 8 veckor i Verbier. Det var väldigt svårt att hitta vettiga boenden, både Aosta och Verbier. Skickade säker förfrågan på 10 lägenheter på Airbnb och blev nekad på alla. Prislappen var också uppe på hotell-priser vilket jag också då började kolla. Men hittade till slut, via tips från ett av hotellen, en bra lägenhet 5 meter från La Rouge! Jag har lägenheten 31 januari till 28 mars. Känns nästan overkligt. Det blir givetvis en massa frågor som hopar sig men jag tror allt löser sig. Finns det någon annan på väg dit i vår, gärna i min ålder? Har även en fundering att ta guide första veckan som får visa mig de bästa åken att köra den dagen det kommer snöa ordentligt. Någon som har någon bra guide att rekommendera? Kanske någon som vill dela guide? Jag har tex inte tagit mig till baksidan Monte Forte och gör det ogärna själv... Skall bli sjukt kul och ser fram emot tips och inspo. 198 dagar kvar![]()
Etta med dubbelsäng, jag är inte speciellt pryd av mig men trycker nog inte ned två gubbar till i sängen :D Bra där, klart jag skall kolla pub mont fort först..Hej.
Vet att jag säkert kommer få en skopa ovett från diverse här i forumet, men guide är skitdyrt i CH och på Le Pub Mont Fort hittar du bummare som säkert kan visa dig enkla åk som Baksidan, Stairways, Highway, Coul du Mouche, baksidan på Bruson ner till Sembrancher eller Orsieres etc för ett par bira eller en billig peng. Fråga lite försynt personalen i baren om vilka som varit där några säsonger och kan visa lite fina åk. Är det lika säkert som en riktig guide? Nope, på intet sätt!!! Men har det gått några dagar efter snöfall och lavinprognosen inte är 4-5 så kommer det vara väl spårat och relativt liten risk att åka där. Och har det precis snöat tror jag att de ändå inte kommer vilja släpa med sig en rookie!!
Och glöm inte att bjuda den eller de du åker ned på en bira varje gång de visar dig ett nytt bra offpiståk…
Har du huvudet på skaft och ritar in åken på en egen karta så kommer du därefter hitta vägen själv och kunna åka med dina skidpolare…..
Men ta det alltid försiktigt. Laviner går varje år så folk dör, och jag har själv åkt med en riktigt stor nedför Highway!
Hur stor lägenhet fick du tag på? Kanske du vill hyra ut två sängar några dagar eller en vecka till två andra gubbar som vill komma ner??![]()
Engelberg har mest snö och lättillgänglig offpist i Europa.Hej,
Jag är lite för gammal för att skibumma, fyller 54 i dagarna. Gjorde aldrig den resan som 20-åring och ångrar mig djupt... Håller dock på att skapa mig möjligheter, nu när barnen klarar sig själva, att åka ned i typ 8 veckor under våren 2026 för att bara åka skidor. Vart skall jag åka då? Har varit i Verbier på långhelg ca 8 ggr de senaste 15 åren samt gjort långhelger och veckor i chamonix, val d'Isère, alanga, courmayeur, cervina, canazei, bad gastien, saalbach. Missat mycket men sett en del också. Vill ha bra offpist och där är ju verbier oslagbart. Men vill också ha hyffsad ekonomi på resan då jag inte kommer jobba i bar och där känns ju inte verpan som första alternativ. Vart åker jag för bra skidåkning och hyffsat bra ekonomi under februari mars 2026? Nån som gjort nåt liknande och har något bra tips? Allt gott!
Jo, men nu har jag bokat Verpan i 8v. Hoppas på snö där med :-DEngelberg har mest snö och lättillgänglig offpist i Europa.
Spårat vid kl. 10 typ efter dump. Men om man håller sig en dag till så är man själv i de stora fina åken. Pinsamt rent ut sagt.Engelberg har mest snö och lättillgänglig offpist i Europa.
Etta med dubbelsäng, jag är inte speciellt pryd av mig men trycker nog inte ned två gubbar till i sängen :D
Och välfylld plånbok!!!!Det kommer att bli fantastiskt.
Jag gjorde min första säsong i år, det enda jag ångrar är att jag inte gjorde det tidigare.
Försässongsträning rekommenderas.
Är nog tyvärr sant… men som min kloka bror sade; den som spar han har, fast inte roligtOch välfylld plånbok!!!!![]()
Nej, tror att Verbier funkar för 8 veckor. Hade jag gjort Aosta hade det varit mer intressant.Har du bil med, eller håller du dig i Verpsn hela tiden??