Om ni Undrar var snön i europa finns?

Onlytelemark

Ny medlem
Här,,,
http://sierranevada.es/estacion/en-pista/webcams.aspx
Sierra Nevada i Södra Spanien ser ut att fa en fin start pa säsongen som startar nu till helgen,, billigt lagprisflyg fran Skavsta bla till Malaga, sedan hyrbil, ca 1tim30min körtid fran flygplatsen, att rekomendera är att undvika lördagar, söndagar da det är mycket folk som aker skidor pa helgerna, nu kan jag inget om parker, men vad jag sett när jag varit där sa brukar den se fin ut fran mitten av februari

Freeridefredde sa:
Hade inte dom någorlunda med snö förra säsongen också? Om man jämför med hur övriga alperna va :P.
Nagorlunda bättre,, det är nog i underkant, den officiella mätningen skall tas med en STOR nypa salt,, men de hade nog det största snödjupet i Europa om man räknar de orter utan glaciär, jag var där i mtten av maj för lite teletouring, liftarna hade stängt för sâsongen, men mkt snö kvar,,

Jarle sa:
Har de satt liftar på en IKEA-parkering eller ljuger bilden?
HAhaha,, som jag brukar säga om Sälen,,, den mesta pistakningen i Sierra Nevada lätt till medel,, det finns svarta nedfarter, även om de inte är sa upphetsande,, avancerad offpist finns dock, Bla baksidan av Veleta, som börjar med ca 60 grader för att sedan plana ut till ca 40 grader, det finns mängder med avancerad touring i massivet, STOR kunskap är ett maste, da lavinrisken oftast är mkt stor i omradet, AT eller teletouring är de flesta säsonger möjligt fran början av december till början av juni,,

Tillbaka
Topp