Om nybörjare och directional/twin-brädor.

Seppuccu

Aktiv medlem
Hej dudes & dudettes,

Som ny åkare har jag försökt läsa in mig så mycket som möjligt om brädor, teknologier & filosofier med åkning, men det finns en sak (minst:)) som jag inte blir riktigt klok på.

Jag tänker så här: Som ny åkare behöver man bland annat bestämma om man är regular eller goofy och lära sig massa om styrning, balans osv. Det borde rimligtvis ta lite tid innan man greppat allt detta och mitt resonemang är då att nybörjare borde köra på true twin-brädor åtmonstone tills de kommit igenom denna fas. Men jag tycker att det verkar som att de flesta brädor i intervallet beginner-intermediate är directional. Kan någon förklara det här för mig?

Senast ändrad:
hmm jag lärde mig pa en true twin och relativt mjuk ren freestyle bräda...tyckte jag var nice (om jag minns rätt)... jag tycker det är en bättre approach eftersom man da relativt problemfritt kan lära sig aka at bada hallen, vilket ökar ens brädkontroll och versatilitet... men jag kan tänka mig att det ofta tänks att nybörjare haller sig i pisten ända och aker mest at "rätt" hall vilket innebär att för pist och akning at ett hall är naturligtvis en directional bättre... men som sagt för en framtid med bättre kontroll pa kroppen och brädan borde true twin vara bättre enligt mig.

Jätteschysst, då har jag alltså förmodligen resonerat rätt - och har istället beställt en twin och skickar tillbaka directionalbrädan jag köpte först. ^^

Liknande trådar

Tillbaka
Topp