Om skidorna går sönder?

Noren

Ny medlem
Om skidorna går sönder?
Hej!

Tänkte fråga er här på freeride om ni vet vad man kan göra om skidorna går sönder.
Hade ett par Head mad-trix som jag knäckte nu under jullovet på mitten, brydde mig inte nu speciellt, var ändå dags för ett nytt par skidor, så jag köpte mig då ett par Völkl Dogen (dogan?) som jag blev oerhört nöjd över, det var absolut dom skönaste skidorna jag någonsin hade provat!!

Nu, 1 månad senare så har även dessa skidor gått sönder, själva toppen på en skida har i stort sett gått av, och jag är både ledsen och besviken, ska verkligen inte ett par skidor hålla mer än 1 månad?
Jag är en som hoppar ganska mycket, men är inte twintip skidan till för det? att hålla när man hoppar?

Kan jag göra något åt detta? jag har frågat i affären där jag köpte dom om det går att reklamera eller något sådant, men dom säger bara att dom mest troligt INTE kommer ersätta/ge mig nya skidor, och tycker dom det är något produtkionsfel så kmr dom skicka in skidan till völkl så får dom avgöra...

Som sagt så är jag riktigt besviken, jag som var så fruktansvärt nöjd över skidorna, finns det något jag kan göra? jag har inte råd med att lägga ut 4000:- i månaden på nya skidor..

Funderar även på att köpa ett par K2 Fujative, är det ett bra köp? kommer dom hålla?

Tack på förhand // Martin

Om skidorna går sönder?
Beror väl helt på hur du har kört med skidorna och vad som gjorde att de gick sönder.
Jag tycker dock att du borde hoppa i den "tuffa" stilen och ge de du köpte skidorna ett helvete om de inte ger dig ett par nya. (ifall det nu inte var så att säga, självvållad skada, där du använt skidorna vårdslöst, vilket jag inte tror)
Klaga som bara fan och säg att du ska ha ett par nya skidor, ifall de inte ger dig ett par nya eller bara hänvisar till tillverkaren så gå till tillverkaren, ge dom ett helvete, dra in lite media i det hela, det brukar underlätta =) inte vet jag...

var lite påstridig ;) de kan underlätta ibland :)

hoppas de löser sig

/pz

Om skidorna går sönder?
jag håller med nApoLi. gå tillbakas med skidorna å be att dom skickas till leverantören för bedömmning, finner dom att det är fel på skidan så får du nya direkt.
3 års reklamationsrätt har det ju blivit lag på så något kan dom förhoppningsvis göra för att hjälpa dej.
Lycka till

Tillbaka
Topp