Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Omåttligt festligt i Åre?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="camaro" data-source="post: 15091" data-attributes="member: 16326"><p>Men det är ju det som är det roliga - Att svenskar är dom som blivit </p><p>kända för att iförda vikingahjälmar men inga byxor välta gravstenar </p><p>i St Anton. Att svenskarna som folkslag ett tag var bannlysta från </p><p>Österrike. Att svenskar är kända runt hela medelhavet för sitt </p><p>omåttliga svinande.</p><p>Norrmän är kända för mycket, men inte för sitt festande (inte så </p><p>konstigt eftersom dom inte vet hur man gör).</p><p></p><p>Att då några norrmän skulle lyckas parta till det så pass att dom blir </p><p>ivägkörda från Åre är ju skrattretande. Antingen var det några </p><p>svenskar som festade i stugan bredvid, och våra norska bröder fick </p><p>skulden just när dom som bäst stod och stekte lite biffsnadder. </p><p>Eller så har Åre en extremt låg tolerans vad gäller party, och så var </p><p>det i alla fall inte på den tiden jag bodde där.</p><p></p><p>Och jag säger inte att norska telemarkare åker långsamt, jag har </p><p>blivit ifrånkörd någon gång vill jag minnas (då var jag i och för sig </p><p>gipsad), men det sker ALLTID med dubbel stavisättning. Det är inte </p><p>farten det är fel på, det är tekniken. </p><p></p><p>MIBviking, det verkar som om jag trampade på en öm tå? Jag tror </p><p>inte att det är något fel på ditt IQ, men humorn verkar det vara </p><p>värre med. Ta det inte så hårt, ni är ju bra på andra saker. Ni är ju </p><p>ena riktiga hejare på matlagning till exempel. Och bilkörning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="camaro, post: 15091, member: 16326"] Men det är ju det som är det roliga - Att svenskar är dom som blivit kända för att iförda vikingahjälmar men inga byxor välta gravstenar i St Anton. Att svenskarna som folkslag ett tag var bannlysta från Österrike. Att svenskar är kända runt hela medelhavet för sitt omåttliga svinande. Norrmän är kända för mycket, men inte för sitt festande (inte så konstigt eftersom dom inte vet hur man gör). Att då några norrmän skulle lyckas parta till det så pass att dom blir ivägkörda från Åre är ju skrattretande. Antingen var det några svenskar som festade i stugan bredvid, och våra norska bröder fick skulden just när dom som bäst stod och stekte lite biffsnadder. Eller så har Åre en extremt låg tolerans vad gäller party, och så var det i alla fall inte på den tiden jag bodde där. Och jag säger inte att norska telemarkare åker långsamt, jag har blivit ifrånkörd någon gång vill jag minnas (då var jag i och för sig gipsad), men det sker ALLTID med dubbel stavisättning. Det är inte farten det är fel på, det är tekniken. MIBviking, det verkar som om jag trampade på en öm tå? Jag tror inte att det är något fel på ditt IQ, men humorn verkar det vara värre med. Ta det inte så hårt, ni är ju bra på andra saker. Ni är ju ena riktiga hejare på matlagning till exempel. Och bilkörning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Omåttligt festligt i Åre?
Tillbaka
Topp