Omdömen om Köp&Sälj-säljare på Freeride

Drar igång den här tråden då efter Mr Gurras emenenta idé och tack vare en 15 årig nybörjar tjej som hade hela garderoben full med nästa års goggles till salu och det tyngaste gearet i skidskolan.

Här kan vi:

- Fråga tidigare konsumenter angående en viss säljare/köpare.
- Varna för en säljare/köpare.
- Ge guldstjärnor till de säljare/köpare som utmärker sig och helt enkelt är ett pleasure att göra business med!

Försöka förhindra att folk blir lurade och av med pengar i onödan helt enkelt.
Kanske till och med kan bli en tävling av det, ju fler stickers/oväntade bonus gåvor säljaren skickar med desto fler guldstjärnor och höga rankningspoäng.

Låt generositeten flöda

Kan bara hålla med församlingen.
Hoppas FR hoppar på tåget.
Mvh

Doughboy: Grymmaste människan man kan ha att göra med!
Har häftiga grejer till fina priser, trevlig och han skickar till och med saker hem till en för att man ska få kolla innan man bestämmer sig!

Doughboy får "unlimited" guldstjärnor.

Thomsson sa:
Doughboy: Grymmaste människan man kan ha att göra med!
Har häftiga grejer till fina priser, trevlig och han skickar till och med saker hem till en för att man ska få kolla innan man bestämmer sig!

Doughboy får "unlimited" guldstjärnor.
Låter ruggigt bra! ovanligt snällt (och vågat...) att skicka sakerna så man får prova dem också... :)

Jag har köpt prylar har på FR tre gånger.

Första gången var det av Lee-nus, dock inte via en annons. Han var grymt seriös och fixade till och med gratis frakt från Japan. Fina bilder och inga krånligheter helt enkelt. Nu passade inte jackan så bra, men det var ju absolut inte hans fel. Massvis med guldstjärnor där.

Sen köpte jag ett par JJ:s av KRS. Bra pris och så, men satan vad krångligt det var. Slutade med att jag fick ringa en ganska så avlägsen släkting som fick åka och hämta skidorna och sedan skicka dem med bussgods, han kunde av någon anledning inte göra det själv.

Till sist köpte jag ett par Alpha 2:er av CoolmaN. Gick bra, kanske lite dyrt, men helt okej ändå. Skickades i tid och det var inga problem över huvud taget.

Bra tråd förresten!

Senast ändrad:
Vill ge ett uppvaknande till alla "intresserade" som hör av sig angående en annons.
Fick senast igår ett mail där det stod något i stil med "300 kr så har vi en deal?" för att efter att jag sagt OK och skickat över mina kontouppgifter, ändrar sig och tyckte nog att tröjan var för stor ändå.

Man får gärna vara intresserad och fråga angående varan på annonsen, men skriv inte att vi har en deal när ni sedan ändrar er för att ni nog inte har pengar "just nu" eller liknande.

Har hänt mig sjukt många gånger att folk har prutat och lagt bud för att ändå inte handla.
Så sluta med det nu

Köpte en SAGA Thermo av linder, varan kom snabbt, skicket motsvarade beskrivningen(till och med bättre ;) ) och gick mycket smärtfritt :)
linder får maximalt med guldstjärnor och beröm av mig, en absolut säker affär =)

halfwaycrook sa:
KIKOvonJibber sa:
Hehe, den här idioten behöver ni ju inte köpa/byta nånting av/med...
https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=81601
Men annars ruggigt kul att läsa, speciellt är hon har så fel i allting... :)

Alltså EmmaGunnarsson96!
EmmaGunnarsson96 tjänade ändå sitt syfte. Utan henne/honom/den hade tråden aldrig blivit till.
Big ups u dirty scammer!
Haha, jo det är sant... :) Man fick ju något kul att läsa iaf! :)

Thomsson:

Jag köpte en keps av killen, Fort gick det billigt var det och paketet kom ända till dörren.
En hyvens kille det där!

Full pott på stjärnor ;)

Senast redigerad av en moderator:
Har gjort några affärer, både byten och köp. Tycker överlag att de flesta här på FR är ganska sköna att handla med!

Kan väl bara nämna någon av gångerna...

"Toomp" Köpte en tall-tee av mig. Allt gick som det skulle, pengar på kortet och tröjan på posten

Sedan bytte jag hoods med "fabbeH" Allt gick super där!

Sköna grabbs båda två!

Vill även ta på mig oklarheten i "halfwaycoork"s fall med t-shirtsen. Borde kollat upp längden först! Sorry för det! :)

Keep on dealing folks!

Timbe sa:
Har gjort några affärer, både byten och köp. Tycker överlag att de flesta här på FR är ganska sköna att handla med!

"Toomp" Köpte en tall-tee av mig. Allt gick som det skulle, pengar på kortet och tröjan på posten

Sköna grabbs båda två!

Vill även ta på mig oklarheten i "halfwaycoork"s fall med t-shirtsen. Borde kollat upp längden först! Sorry för det! :)

Keep on dealing folks!
Haha shit mannen det var du ja. Du fick agera exempel den här gången, ingen illa menat.
Tröjorna finns fortfarande kvar, hör av dig när du bestämt dig hur du vill göra

halfwaycrook sa:
Timbe sa:

Sköna grabbs båda två!

Keep on dealing folks!
Haha shit mannen det var du ja. Du fick agera exempel den här gången, ingen illa menat.
Tröjorna finns fortfarande kvar, hör av dig när du bestämt dig hur du vill göra
Självklart!

Jag köpte ett par riktigt schyssta bindningar av JonasFrid för ett tag sedan. Bra pris och smidig att ha att göra med.

Han fixade så jag kunde hämta dem när jag hade vägarna trots att ingen var hemma och skicka över betalning i efterhand. Kanon!

Är väll bättre om freeride gör någon integrerad lösning på detta i annonserna/säljarens profil, liknande Traderas system.

Risken nu är ju i en tråd som denna att EmmaGunnarsson96 får väldigt mycket bra kritik av nyreggade GunnarEmmasson93 tex. Dvs det är väldigt lätt för dubbelprofiler kan rekommendera sig själva.

marer sa:
Är väll bättre om freeride gör någon integrerad lösning på detta i annonserna/säljarens profil, liknande Traderas system.

Risken nu är ju i en tråd som denna att EmmaGunnarsson96 får väldigt mycket bra kritik av nyreggade GunnarEmmasson93 tex. Dvs det är väldigt lätt för dubbelprofiler kan rekommendera sig själva.
Tänkte också på traderas system, när det gäller omdömen... Det hade varit ruggigt smart, det borde fixas här på FR!

marer sa:

Hade vart ett sjukt smidigt system.. men iom att Freeride huvudsakligen inte är en köp och sälj sida och det tar tid och kraft å arbeta in ett sånt system så tror jag nog inte att det kommer hända

Om nyreggade folk rekommenderar andra nyreggade skumma säljare så hoppas jag inte någon är sugen på att göra en snabb affär med denne. Därför blir det också ganska lätt att genomskåda vilka som scammar.
Skulle man ha traderas ranking-system däremot skulle man inte se varifrån poängen/rankingen kommer ifrån och då skulle det bli ännu lättare för folk att regga 10 konton och trissa upp sin ranking/statistik rejält, anonymt

En tanke..

halfwaycrook sa:
marer sa:

Hade vart ett sjukt smidigt system.. men iom att Freeride huvudsakligen inte är en köp och sälj sida och det tar tid och kraft å arbeta in ett sånt system så tror jag nog inte att det kommer hända

Om nyreggade folk rekommenderar andra nyreggade skumma säljare så hoppas jag inte någon är sugen på att göra en snabb affär med denne. Därför blir det också ganska lätt att genomskåda vilka som scammar.
Skulle man ha traderas ranking-system däremot skulle man inte se varifrån poängen/rankingen kommer ifrån och då skulle det bli ännu lättare för folk att regga 10 konton och trissa upp sin ranking/statistik rejält, anonymt

En tanke..
tycker det ska vara som tradera att man skriver sitt person nummer med fyra sista siffror så personen är rätt ålder plus att det blir svårt att ha dubbelprofiler.

razz-a

bästa dealer'n på FR
fick en nefftröja och två dekalark för 150 kr.
unlimitedstars :D

nyss börja handla här på FR! sålde ett par byxor för en vecka sen ungefär! och nu nyss köpt ett par täckbyxor jag väntar på! :) tycker båda affärerna gått bra med två bra sköna lirare! och om någon som har något inom snowboard kläds plagg till salu för en bra peng hör av er pm osv! :)

Snödjup

Tillbaka
Topp