Ommontera skidor - Till vilket pris?

• Trådstartare Trådstartare user133436
  • Start datum Start datum
U

user133436

Guest
Idag när jag provade att spänna skon i de nya skidorna så passar de inte, bara med någon mm. Bindningarna sitter alltså för nära varandra för att passa. Hade tänkt att lämmna in skidorna för att få inspänningen rätt justerad, men kommer passa på att ommontera Häldelen. Vad skulle detta tänkas kosta? Bindningen är en ATOMIC FFG 14, köpt på tysken. (Detta är inget fel av tysken, Blev troligen fel i inmatningen.)

Haellgren sa:
fredric84 sa:
500 kr för att montera om ett par skidor köpta hos tysken får man nog räkna med.
Hade inte tänkt montera om hos tysken
Jag menar att det kostar så i Sverige.
I många affärer är det dyrare att montera om en tyskköpt skida .
Hade du köpt skidan av din lokala handlare hade han nog monterat om gratis.

Senast ändrad:
fredric84 sa:
Haellgren sa:
fredric84 sa:
500 kr för att montera om ett par skidor köpta hos tysken får man nog räkna med.
Hade inte tänkt montera om hos tysken
Jag menar att det kostar så i Sverige.
I många affärer är det dyrare att montera om en tyskköpt skida .
Hade du köpt skidan av din lokala handlare hade han nog monterat om gratis.
Gick och ryckelös Sportconrad märket på dem, haha.
500 lät som ett rimligt pris, dock har jag monterat om för 200 kr föut .

Okej...

Du vet alltså att du har monterat om för 200 kr tidigare och ändå ställer du frågan hur mkt det kostar och blir besviken när du inte får samma svar som du förväntade dig (200) ? Är det rätt uppfattat ?

Piglet55 sa:
Okej...

Du vet alltså att du har monterat om för 200 kr tidigare och ändå ställer du frågan hur mkt det kostar och blir besviken när du inte får samma svar som du förväntade dig (200) ? Är det rätt uppfattat ?
Trodde det kunde variera beroende på Bindning :P
Var lite slarvigt skrivet eftersom Telefonen är lite laggig

@ Haellgren
folk i skidverkstäder är oftast bussiga å kan göra ett bra pris. 200 kr låter rimligt även om de har andra officiella riktpriser. om jag vore du skulle jag gå till en verkstad, berätta din historia å langa upp 100:- alt. 150:- å senare gå förbi med lite fika-bröd (såhär i jule-tider på ingång e ju en saffrans-längd aldrig fel) till personalen. uppskattas alltid!

limegreen sa:
@ Haellgren
folk i skidverkstäder är oftast bussiga å kan göra ett bra pris. 200 kr låter rimligt även om de har andra officiella riktpriser. om jag vore du skulle jag gå till en verkstad, berätta din historia å langa upp 100:- alt. 150:- å senare gå förbi med lite fika-bröd (såhär i jule-tider på ingång e ju en saffrans-längd aldrig fel) till personalen. uppskattas alltid!
Fungerar ju inte så ofta om man köpt sina skidor hos tysken

JL76 sa:
Måste du montera om då, de flesta bindningar går ju att justera?
Justerat Max Bak, går inte med 3mm :(
Får lämmna till Team Sportia, Kunnigaste personalen inom radien av 50 mil :P

Läs och begrunda. Konklusionen i tråden är att INTE lämna in till en skidverkstad, det blir nästan alltid fel. :D Montera själv eller låt någon som kan göra det.

Senast ändrad:
snorkel sa:
Läs och begrunda. Konklusionen i tråden är att INTE lämna in till en skidverkstad, det blir nästan alltid fel. :D Montera själv eller låt någon som kan göra det.
Får inte detta att stämma, monterat om bindning där förut och det fungerar fint :P

Tillbaka
Topp