Omöjligt att hitta en vettig skidjacka

peli59 sa:
klassy sa:
https://www.outnorth.se/bergans/trolltind-jacket
Denna åkte jag med förut, äger den fortfarande, men jag köpte en jacka med fast huva då huva är en extremt viktigt del för en bra jacka ;-) (Ville ha en mer minimalistisk jacka)

Men denna jackan har löstagbar huva. Däremot är det en tvålagersjacka.

Jag va nöjd med den!
Tyvärr inte Goretex
Jag har ett jaktställ med Dermizax-membran och håller det väldigt högt, högre än Goretex Pro som jag har i mitt nuvarande skidställ.

//R

Jag bumpar den här gamla tråden för jag har samma problem som TS hade då.
Efter en 7-8 år börjar min skidjacka gå sönder i sömmarna och jag är på jakt efter en ny. Men alla jackor verkar vara utrustade med fast huva och jag vill INTE ha en huva på jackan.
Är det någon som känner till var man kan hitta skidjackor utan huva, eller med avtagbar huva?
Den får gärna vara i starka färger, t ex rött eller orange går bra!

Jag bumpar den här gamla tråden för jag har samma problem som TS hade då.
Efter en 7-8 år börjar min skidjacka gå sönder i sömmarna och jag är på jakt efter en ny. Men alla jackor verkar vara utrustade med fast huva och jag vill INTE ha en huva på jackan.
Är det någon som känner till var man kan hitta skidjackor utan huva, eller med avtagbar huva?
Den får gärna vara i starka färger, t ex rött eller orange går bra!
Lycka till, min research säger att det är nästan omöjligt att hitta. Iaf skaljackor. Tom mellanlager är ju svårt att hitta utan huva numera. 🤦‍♂️

Då var det en styck skidjacka beställt.
Det blev frun som avgjorde, hon sa: Varför kollar du inte på en jacka från CMP? (italienskt märke som är stort nere på kontinenten men knappt finns här i Sverige, både frun och yngste sonen har köpt CMP skidkläder när vi har varit i Österrike).
CMP har massor av modeller i olika färger med avtagbar huva upptäckte jag. Vettiga priser också.
Tack för tipsen ni som svarade!
Den här jackan blev det:
1740928259276.webp

För de som är ute efter prisvärda skidjackor, här två länkar med stort urval:

Tillbaka
Topp