Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
One quiver skida, tips tack!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="snej" data-source="post: 1198536" data-attributes="member: 13307"><p>Jag har rätt svårt att förstå konceptet med </p><p>one-quiver om man bor på en skidort som Åre som kan erbjuda så fantastiskt olika förhållanden. Tre par eller möjligen två tycker jag är vettigt. En 80-85midja med massa metall för alla dagar i pist och en 105ish stabil skida för dagarna med bra snö. Tillägget skulle kunna vara ngt skojigare och lekfullare när vårslasken kommer. Men det är bara min åsikt, YMMV.</p><p></p><p>Gällande dina funderingar så ska jag inte ge mig in i andra märkens specifika modeller men du gör nog både dig själv och dina förväntningar på vissa skidor en otjänst genom att hoppas på att förhållandevis frammonterade skidor med ganska mycket rocker i både höjd och längd ska vara bra på hårt och ok på is. Vad är det du inte gillar med dina nuvarande?</p><p></p><p>//Jens, Salomon/Atomic</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="snej, post: 1198536, member: 13307"] Jag har rätt svårt att förstå konceptet med one-quiver om man bor på en skidort som Åre som kan erbjuda så fantastiskt olika förhållanden. Tre par eller möjligen två tycker jag är vettigt. En 80-85midja med massa metall för alla dagar i pist och en 105ish stabil skida för dagarna med bra snö. Tillägget skulle kunna vara ngt skojigare och lekfullare när vårslasken kommer. Men det är bara min åsikt, YMMV. Gällande dina funderingar så ska jag inte ge mig in i andra märkens specifika modeller men du gör nog både dig själv och dina förväntningar på vissa skidor en otjänst genom att hoppas på att förhållandevis frammonterade skidor med ganska mycket rocker i både höjd och längd ska vara bra på hårt och ok på is. Vad är det du inte gillar med dina nuvarande? //Jens, Salomon/Atomic [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
One quiver skida, tips tack!
Tillbaka
Topp