Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
One quiver skida, tips tack!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="eriC1" data-source="post: 1198773" data-attributes="member: 59831"><p>Det kan nog vara ett bra val, men jag blir alltid skeptiskt när en skida som säger sig ska kunna så mycket, vara så bred och väga så sjukt lite som Vision 108 gör. Någonstans måste det ha tummats. Missförstå mig inte, jag har själv Vision 98, men när något är sådär lätt och kan så mycket, då antar jag bara att material hållbarhet har offrats i jakt på grammen. Jag kör min som ren turskida, men jag kommer inte bli förvånad om jag får tidernas kötthål i belag när jag kör på en sten, eller pajar stålkanter. </p><p></p><p>Men din längd och vikt så är du troligen någon som driver skidan rätt hårt, och du får nog räkna med att känna av, eller sakna vissa saker du är van vid med tyngre skidor. Läs lite på blisters review för att bilda uppfattning. Du har fått många bra tips på skidor, jag har inte kört mycket på skidor runt den bredden du anger, men de jag gillat är mina nuvarande Icelantic Nomad Lite 105 (110mm i verkligheten) och Line SFB som jag jag verkligen gillade till allt, förutom kanske djupaste puder där dom blev lite tråkiga för mig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="eriC1, post: 1198773, member: 59831"] Det kan nog vara ett bra val, men jag blir alltid skeptiskt när en skida som säger sig ska kunna så mycket, vara så bred och väga så sjukt lite som Vision 108 gör. Någonstans måste det ha tummats. Missförstå mig inte, jag har själv Vision 98, men när något är sådär lätt och kan så mycket, då antar jag bara att material hållbarhet har offrats i jakt på grammen. Jag kör min som ren turskida, men jag kommer inte bli förvånad om jag får tidernas kötthål i belag när jag kör på en sten, eller pajar stålkanter. Men din längd och vikt så är du troligen någon som driver skidan rätt hårt, och du får nog räkna med att känna av, eller sakna vissa saker du är van vid med tyngre skidor. Läs lite på blisters review för att bilda uppfattning. Du har fått många bra tips på skidor, jag har inte kört mycket på skidor runt den bredden du anger, men de jag gillat är mina nuvarande Icelantic Nomad Lite 105 (110mm i verkligheten) och Line SFB som jag jag verkligen gillade till allt, förutom kanske djupaste puder där dom blev lite tråkiga för mig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
One quiver skida, tips tack!
Tillbaka
Topp