Ont av pjäxor?

chricke89

Medlem
Ont av pjäxor?
Får man ont i benen om man använder för hårda pjäxor... funderar på att köpa salomon teneighty men dom kanske är för hårda för mig (ja väger ca 60 kg)

Ont av pjäxor?
träna mycket ben så du får kött på smalbenen bästa tipset jag fick från pjäxgrabbarna på Lange i åre i vintras :)

Ont av pjäxor?
Är du inte van vid hårda pjäxor så kommer du få ont, speciellt i benhinnorna. Mjukare pjäxor flexar när du behöver. Med en hård pjäxa så får du se till att pjäxan flexar. Lyckas du inte så kommer ditt ben att få ta upp det mesta av kraften. Det gör ont.
Det bästa är att testa sig fram, men det är sällan man har möjlighet...
En bra sportaffär ska kunna hjälpa dig i ditt val.

Ont av pjäxor?
Hej! Tror inte du behöver vara speciellt orolig för att du ska vara för lätt. Teneightyn är en hyfsat mjuk pjäxa (enligt salomons flexindex så når 1080n flex85, vilket är lika mjukt som en damcrusingpjäxa, nästan lite mesigt). Åker du mycket i parken och hoppar hela dagen så kommer du säkert att gilla den men bränner man pist i 120 knyck så är den i mjukaste laget.

Läs recentionerna här på freeride http://www.freeride.nu/review/view.php?id=185

Hoppas du hittar en skön sko som du kan trivas i hela vintern. Och glöm för allt i värden inte att göra formgjutna sulor till dina nya pjux. Det gör det hela mycket roligare och det är värt pengarna!

/Kim

Ont av pjäxor?
Ju hårdare pjäxor du har desto ondare får du i fötterna om dy undrar.. Men det gör egentligen inte ont, det bra känns så.

Ont av pjäxor?
Mina har enligt Salomon 150 i index, det tycker jag är lagom, benet flexar mer än pjäxan... spelar dessutom inte så stor roll om man glömmer spänna åt...

Ont av pjäxor?
Ett tips- Kom till oss på Romme Alpin, vi har en s.k. testbutik med bl.a. Salomon pjäxor inkl. Teneighty. Fördelen är att den ligger vid en backe och för hundra pix har du möjlighet att provåka pjäxorna direkt. Vi hjälper dig naturligtvis också med lästning ifall det skulle behövas.
/Mika

Ont av pjäxor?
jo hårdare - desto ondar.
jo ondare - desto snabbare.
ju snabbare - desto roligare.

Köp det hårdaste som finns å fråga efter racinghårdhet, gärna 160-170...

Ont av pjäxor?
"...inte autofit utan customfit. de är heller inte lika mjuka, men även inte lika följsamma.."

Är inte customfit bättre? Det är väl då man värmer upp skon innan och går in de i butiken? Autofit formas ju efter foten först efter nån/några veckor?

Ont av pjäxor?
Har varit mycket snack om Pro Model och 1080 pjäxan att man har valt fel elelr tittat på fel. Förstår inte hur man kan ta fel. 1080 är den enda pjäxan i sin serie medans Pro Model tillhör ju Course serien och är en helt annan pjäxa. Det står ju inte ens Pro 1080 på den. Det stämmer de att de liknande färg, men det är också det ända.

Pro Model: Flex 95, Course CF PRO Liner istället för Custom Fit. Gjord för Freeride.

Teneighty: Flex 75, Autofit och mer stötdämpande sula. Gjord för parkåkning.

Tillbaka
Topp