ont i benhinnorna

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

bagge_87

Ny medlem
ont i benhinnorna
Hej!

jag var å åkte skidor en vecka nu på sportlovet..... efter 3 dagar had jag så ont i benhinnoorna (stavas?) att jag inte kunde hoppa mera. gör inga stor grejer men är säker på 360 å sätter även ibland 540... hoppar mesta dels av tiden .... undrar nu vad detta kan beror på.

taksam för seriösa svar!!!!

MVH jim

ont i benhinnorna
spänn bindningarna mer.. eller luta dig mer framåt i landningen kanske?
gör hyfsat ont o få bakåtvikt i landningen..

ont i benhinnorna
Hade samma problem förra året och det visade sig vara inflamation i benhinnorna. Läkaren rådde mej att ta de lungt ett tag så skulle de gå över. Men för mej funkade det bra att äta alvedon innan man stack ut eller smörja med t.ex zon salva så gick det över. Åkte ändå viket jag inte rekomenderar hade ont i minna ben tills i slutet av agusti pga att jag inte vilade när jag blev tillsagd. Så mitt råd vila ett tag så går de över.

ont i benhinnorna
men känner med att jag har bakåtvikt i landningarna men vad gör man oftast för fel när man får bakåtvikt... sen över eller underrotera spinns rätt ofta med kankse det har en bidragande orsak ...

tack för svaren

ont i benhinnorna
Benhinneinflamation är en av de vanligaste överansträngningsskadorna. Har tränat löpning mycket och där är det jätte vanligt.
Inflamationen beror ofta på intensiv hopp och löpträning, felaktig löpteknik, fel skor eller hårt underlag.
Om du fortsätter att träna eller åka och bara dövar smärtan med typ Alvedon så har du inflamationen kvar i benen och du kan då få ont vid träning riktigt länge.

Du kan ju göra ett fösök med andra pjäxor, stretcha vaden och det kan ibland kännas bättre om man har någon forma av benvärmare på den del av benet där det för ont, fast det är svårt om man har pjäxor.

Hoppas du blir bättre.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp