Ont i benhinnorna

Ont i benhinnorna
Ja väger 55kg. har ett par rossignol free x röd vita. inställda på soft alltså 85 i flex enligt rossignol.
Ja tycker de e gansak så styva, de e gött när man åker slalom å så, men ja bruakr ju hoppa ofta också, å de e inte så gött ibland då ja krashar, då får ja asont på framsidan av smalbena. Har ja för hårda? vad ska ja ha för flex i såfall? och vad för pjucks?

Ont i benhinnorna
Jag har också det problemet och många av mina kompisare me.
Inte mycket att göra åt tror jag, du kan ju kanske försöka lägga något dämpande mellan smalbenet och pjäxan, själv smörjer jag bara på med bedövning oxh biter ihop.

Ont i benhinnorna
eller träna upp benstyrkan så känns de mjukare. flexmåttet skiljer sig från olika märken t ex kan ett par lange vara styvare än ett par salomon även om de har samma flexnummer.

Ont i benhinnorna
Jag har också haft det problemet och det enda som hjälpte för mig var att träna!
Kan rekommendera löpning i ospårad terräng! (ute i skogen). Lite styrketräning är inte fel det heller.

Ont i benhinnorna
En sak som kan bidra till lindring av benhinne-ont är att, hur bizarrt det än låter.....raka bort håret på smalbenen där det ömmar. Fick det tipset av en grymt rutinerad åkare och det fungerade för mig iallafall.

Ont i benhinnorna
Afterskier: nja, det kan naturkigtvis hjälpa mot ont i smalbenen då många har problem med hårstrån som fastnar i pjäxa eller underställ, vilket orsakar irritationer i huden (hårsäckarna). Men det hjälper inte mot ont i benhinnorna, benhinnorna har ingen direkt kontakt med håret på benen utan det är helt enkelt skelettets allra yttersta lager.

Ont i benhinnorna
jag kan knappt gå efter en dag i backen pga. benhinorna jag har provat med mer strumpor,zon kräm inget har funkat bra så nu ska jag stoppa i skummgummi i pjäxan hoppas det funkar...
jag tror jag har lite extra otur för jag har stora fötter och smala ben så pjäxan är bra på foten men föe stor vid vaden

Ont i benhinnorna
tja!

du kan ha benhinneinflamation, och det innebär att benhinnerna klibbar fast på benet...det finns krämer och grejer som du kan smörja på som ska hjälpa men jag tycker inte det funkar så bra....
det ända som hjälpte bra på mig var att försöka trycka upp dom, så att dom lossanar från benet....det gör sjukt ont men det hjälper om man gör det riktigt...
pressa med tummarna fram och tillbaka över stället du har ont...

Tillbaka
Topp