Ont i hälen

h3nriik

Ny medlem
Ont i hälen
Jag har somsagt jätteont i hälen, ni vet på sidan av hälen (utåt) så om man typ trycker lite där så gör det ASONT!!!!!!!! Så jag kan inte hoppa i stora hopp utan att man för jätteont i hälen, är det någon som har råd/tips för typ träningsprogram osv... snällla hjälp jag är desperat!!!!

Ont i hälen
Det låter som förslitning eller överbelastning,men pga av din ringa ålder så det nog det senare. Inte helt lätt att träna hälen är jag rädd för. sök hjälp om det inte går över

Ont i hälen
Antingen en överbelastning eller så pronerar du.
gå inte till någon vårdcentral, för dom är totalt värdelösa på sånt där, gå istället till några experter som har det som jobb!
jag pronerar själv och så jag fick nyligen inlägg i mina skor och experten sa att jag "misshandlade" mina ben. syntomen var att mina knän lutade innåt vilket gjorde att det blev en överbelastning på fötterna. Så jag fick jävligt ont när jag sprang eller tränade.

Senast ändrad:
Ont i hälen
Later som du har precis samma problem som jag hade for nagra ar sedan.
Visade sig i mitt fall att halen rorde sig lite upp och nedat i pjaxan... Inget som jag kande av, men vad vi gjorde var att fixa inlagg i pjaxorna som gjorde att halen satt battre.
Hade ett par pjaxor for manga ar sedan som forstorde en hel sasong for mej pa det viset, blev battre efter jag bytte pjaxor, jobbig tanke eftersom pjaxor ar en stor utgift. Men nodvandigt om du inte vill forstora en hel sasong.
Fast, om du har bra bootfitters i narheten av dar du bor borde det ga att fixa, det brukar alltid ga att ordna om personen i fraga kan sin skit!

Ont i hälen
JohanKristofers sa:
Later som du har precis samma problem som jag hade for nagra ar sedan.
Visade sig i mitt fall att halen rorde sig lite upp och nedat i pjaxan... Inget som jag kande av, men vad vi gjorde var att fixa inlagg i pjaxorna som gjorde att halen satt battre.
Hade ett par pjaxor for manga ar sedan som forstorde en hel sasong for mej pa det viset, blev battre efter jag bytte pjaxor, jobbig tanke eftersom pjaxor ar en stor utgift. Men nodvandigt om du inte vill forstora en hel sasong.
Fast, om du har bra bootfitters i narheten av dar du bor borde det ga att fixa, det brukar alltid ga att ordna om personen i fraga kan sin skit!
härligt med engelska tangentbord :P närå men tack för alla svar, jag har frågat skolsköterskan och hon sa att man skulle knyta skorna ordentligt det låter konstigt men jag känner att det är lite på bättringsvägen :)

Ont i hälen
Gör som ja gjorde när ja skulle åka skidor i USA och ja nyss hade brutigt foten, köp inte liftkort till dig direkt, låna din pappas/mammas/kompis/whatever o åk upp i liften så känner du hur det känns, jamena, ner kommer du ju alltid.

Tillbaka
Topp