Ont i knä

• Trådstartare Trådstartare user62785
  • Start datum Start datum
U

user62785

Guest
Ont i knä
Hej, nyligen fick jag ont i båda knäna. Jag kan inte säga exakt var det gör ont men det är på kanten av knäskålen. Det gör ont när jag böjer på knäna och sedan rätar ut dem rakt stax efter att jag har rätat ut dem kommer smärtan som håller i kanske 10 sekunder. Är det ågon som har/haft som jag och vet vad det är och hur man kan behandla det. Ska upp och åka skidor två veckor snart och är lite orolig. Jag har också just blivit fri från en influensa och då kan man ju ha ont i leder och sånt kan det vara det? Ps. det gör inte så ont, jag kan gå.

Ont i knä
kan ju vara slater en vanlig sport skada , fick nyligen samma problem när jag hoppade i Hemsedal.
Har du gjort något fysiskt eller bara kom det så där?

Ont i knä
jag vet inte om du har samma som jag men det låter som de då du förklarar..
för att det ska bli lite bättre kan du lägga dig på mage , sen vika bak benen mot ryggen och sen dra dom bakåt mot ryggen , göra så varje kväll:D
inte s bra på förklara men men hoppas du förstår=)

Ont i knä
det är inte schlatter iallafall. Det sitter cirka fem centermeter under knäskålen jag blev frisk från schlatter för ungefär 2 månader sedan hade haft det i ett år och det är inte kul det gör mer ont. men det här är på sidan av knäskålen och smärtan går lite in mot mitten av knäskålenb också

Ont i knä
Okej vad menar du med sidan jag menar i sidled från mitten av knäskålen för jag vet att schlatter och det här vet jag 100 procent det sitter inte där på kanten av knäskålen det är den lilla benet som kommer under knäskålen det är där man har ont om man har schlatter

Ont i knä
Jag har haft samma sak i ungefär 2 år. Problemet för mig var att jag slet av mitt korsband och att jag inte kunde träna på rätt så länge. Smärtan orsakas oftast av att man inte är tillräckligt tränad i benen. Det bästa rådet jag kan ge dig är att träna benen och prata med en sjukgymnast. Det brukar ge sig rätt så snabbt då. mitt satt kvar pga av att jag inte kunde träna upp benen tillräckligt snabbt efter skadan.

hur mycket väger du? Om du väger lite mycket jämfört med hur mycket benmuskler du har kan det också vara ett problem. det överbelastar knäna och kan ge en slemsäcks inflamation som kan vara riktigt besvärlig.
men som sagt...fråga en sjukgymnast, dom vet vad du ska göra.¨

Ont i knä
tror inte jag väger för mycket för mina benmuskler iallfall , jag är rätt'så smal. Tack för svaret

Ont i knä
Ganska mycket, går på bandy och springer ganska mycket och det är mycket ben i bandy

Ont i knä
jibbmeister sa:
Okej vad menar du med sidan jag menar i sidled från mitten av knäskålen för jag vet att schlatter och det här vet jag 100 procent det sitter inte där på kanten av knäskålen det är den lilla benet som kommer under knäskålen det är där man har ont om man har schlatter
Okej låter som du kan det bättre än mej. men ja har dett också i sidled typ på höger yttersida om höger knässkål

Ont i knä
jag gjorde mig illa på förra årets winter jam- å ja hade inte ont efter 10 dar ungefär, men om du använder zon ( medicin) typ, finns på apoteket, då gör de itne ont

Ont i knä
mitt tips är att du går till en läkare..
för mig vare så att de kändes typ som benet låste sig och de gjorde fett ont å veckla ut om ja hade haft de böjt ett tag. så gick ja till läkaren å dom skickade mig på röntgen sen fick ja operera bort minisken..

så ja tycker du ska kolla de så fort som möjligt innan de är för sent!

Ont i knä
Nog för att det är annorlunda, men jag slog armbågen i en kant och det stack genom hela nerven som går där. Kan ju vara samma sak. Då kan man ju inte göra så mycket åt det om är nerver utan hoppas att det blir bättre. du kan ju i alla fall skaffa ett sånt här Rehband skydd för att avlasta knät under tiden.

Tillbaka
Topp