Ont i smalbenen.....

deTe

Ny medlem
Ont i smalbenen.....
Nån som vet några bra pjäxor om man får ont i smalbenen? jag hoppar ganska mycket och smärtan kommer oftast när jag åkt flera dagar i sträck, äker nu med salomon performa pjäxan.

//david

Ont i smalbenen.....
Aj aj aj...

Själv sitter jag med benhinneinflammation på grund av detta!

Jag fick ett tips, av en meddarbetare på adams sport i gbg, som tydligen ska hjälpa mycket väl (tyvärr var jag redan öm när jag provade så det blev inte rättvist...).

Ta ur innerskon och den sulan som ligger I SKALET. Bygg sedan en kil som lyfter hälen en aning, typ fram till hålfoten eller lite längre. Den ska vara som högst längst bak för att sedan smalna av framåt. Tejpa fast den eller nåt på sulan i skalet.
Lägg i innerskon igen och kör som vanligt.
Man får en något mer framåtlutad ställning som ska göra att man inte får ont i skenbenen.

En annan väldigt viktig grej är att dra åt remmen på pjäxan (den högst upp) stenhårt! Rejält hårt alltså! Det gör att den ligger still och ligger inte och vibrerar mot underbenet som oxå kan göra en öm. De övriga spännena dras som vanligt, dvs inte så hårt om man har köpt rätt storlek på pjäxan.

Själv har jag skurit ett V i min pjäxa i skalet baktill för att den lättare ska flexa samt att jag i helgen ska skära bort lite plast högst upp på framsidan av pjäxan (för att det lättare ska gå att dra åt remmen).

Min pjäxa är salomon 1080 och har markeringar för att visa hur man ska skära. Skär inte i onödan, kolla att lyfta hälen först.
Mer frågor ring Adams Sport, han var kunnig...

Lycka till

Tillbaka
Topp