Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Jag vet inte hur mycket du varit där eller vilken typ av åkning du är ute efter. Själv gillar jag enklare offpist och topptur, och det tycker jag har varit väldigt lätt att hitta i och runt Oppdal utan några särskilda tips. Typ ”åk där det ser bra ut från liften och på kartan”!
Norsk litteratur: Trygge toppturer, Toppturer i Norge, Toppturer i Sunndalen, 101 skiturer på Nordvestlandet.
Brantare fjell västerut.
EVI skis ligger nån mil väster om Oppdal om du är intresserad av handbyggda skidor.
Sunndalen hittar jag söder om Bergen?
Toppturer i Norge har jag och skall kika i.
Vi hoppas på liftnära åkning i första hand om väder och snö tillåter det.
Men är det skit i å kring systemet så kan det vara skönt att komma upp på höjd för utsikt och upplevelsen borta från liftar
Lätt att ta sig ut i offpist i Oppdal, t.ex. ifrån toppen av huvudliften (vagnslia) och en massa andra ställen (Ådalen ska vara bra). Se bara till att det finns snö vilket det var dåligt med när jag letade där. Hade satsat på Myrkdalen i mars själv över Oppdal men prickar man in en dump så.