PisteCarver
Aktiv medlem
Oppdal under Påsken?
Hej Forum!
Hur brukar det vara i Oppdal under Påskveckan?
- mycket folk?
- liftköer?
- snölage/kvalitet?
- hotellrekommendation?
Jag provade Röldal förra Påsken, var jättefin åkning, men lite litet för mer än ett par dagar. Lagom mycket folk, livligt men inga liftköer alls.
Mycket vackert i Röldal, även bilturen över södra Hardangervidda.
Timade in uppresan medan det snöade så att vi kom fram till sol och nysnö. Stora lättillgängliga ytor för fin offpist-cruise, men var naturligtvis uppåkt efter en dag.
Funderar på att prova Oppdal detta året (Påskvecka för mig är 2-9 apr), har ungefär samma fallhöjd ca 600 m som Röldal, men ser större och mer varierat ut. Skidområdet ligger huvudsakligen mot söder, OK snö ändå i övre delar? Får normalt inte så mycket snö som Röldal på Vesterlandet har jag hört.
Är Gausta ett alternativ?
Tackar på förhand!
@ admin,
Varför är inte Oppdal med i snödjupslistan?
Hur brukar det vara i Oppdal under Påskveckan?
- mycket folk?
- liftköer?
- snölage/kvalitet?
- hotellrekommendation?
Jag provade Röldal förra Påsken, var jättefin åkning, men lite litet för mer än ett par dagar. Lagom mycket folk, livligt men inga liftköer alls.
Mycket vackert i Röldal, även bilturen över södra Hardangervidda.
Timade in uppresan medan det snöade så att vi kom fram till sol och nysnö. Stora lättillgängliga ytor för fin offpist-cruise, men var naturligtvis uppåkt efter en dag.
Funderar på att prova Oppdal detta året (Påskvecka för mig är 2-9 apr), har ungefär samma fallhöjd ca 600 m som Röldal, men ser större och mer varierat ut. Skidområdet ligger huvudsakligen mot söder, OK snö ändå i övre delar? Får normalt inte så mycket snö som Röldal på Vesterlandet har jag hört.
Är Gausta ett alternativ?
Tackar på förhand!
@ admin,
Varför är inte Oppdal med i snödjupslistan?
Senast ändrad: