Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Oppdal under Påsken?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1277561" data-attributes="member: 175247"><p>Med tanke på hur klimatet numera är så skulle jag inte välja någon av de orterna till Påsk, framför allt inte Serfaus med sina många södervända nerfarter (slushy-slushy).</p><p>Vid Påsk i Alperna väljer jag numera alltid glaciär orter, t ex Stubai eller Hintertux.</p><p>Om jag ändå ska rekommendera en icke glaciär ort så blir det Hochgurgl/Obergurgl som med skidåkning upp till 3000 m och norrvänt skidområde har bra snö också till Påsk. Detta är dock en ganska dyr skidort.</p><p>Sen är där ju den gamla vanliga ”svenskrekommendationen” Kaprun, men Stubai och Hintertux är bättre, större skidområden och högre höjd. Allra bäst gillar jag Stubai som har ett väldigt bra liftsystem, långa nerfarter och fantastiskt alppanorama.</p><p></p><p>EDIT: Serfaus är också en dyr ort precis som Ischgl (och är knappast okänt, ett av Österrikes största skidområden).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1277561, member: 175247"] Med tanke på hur klimatet numera är så skulle jag inte välja någon av de orterna till Påsk, framför allt inte Serfaus med sina många södervända nerfarter (slushy-slushy). Vid Påsk i Alperna väljer jag numera alltid glaciär orter, t ex Stubai eller Hintertux. Om jag ändå ska rekommendera en icke glaciär ort så blir det Hochgurgl/Obergurgl som med skidåkning upp till 3000 m och norrvänt skidområde har bra snö också till Påsk. Detta är dock en ganska dyr skidort. Sen är där ju den gamla vanliga ”svenskrekommendationen” Kaprun, men Stubai och Hintertux är bättre, större skidområden och högre höjd. Allra bäst gillar jag Stubai som har ett väldigt bra liftsystem, långa nerfarter och fantastiskt alppanorama. EDIT: Serfaus är också en dyr ort precis som Ischgl (och är knappast okänt, ett av Österrikes största skidområden). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Oppdal under Påsken?
Tillbaka
Topp