Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Original power strap eller booster strap Lange RS 130
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Leafy" data-source="post: 1295322" data-attributes="member: 81942"><p>Har läst igenom en del trådar här och har experimenterat lite under senaste veckans familjeresa till Hundfjället.</p><p></p><p>Jag har original power strap på mina Lange RS 130 och har alltid kört den utanpå manchetten utan att reflektera något vidare. </p><p>Testade dock lite att köra den innanför mot innerskon med blandat resultat och jag är lite kluven nu. Hur tänker ni andra med samma setup? Har ni bytt ut mot en boosterstrap, har ni skärt av manschetten eller kör ni utanpå? Kan man få lite för och nackdelar?</p><p></p><p>Jag känner själv att ligger jag i pisten och kör vill jag ha pjäxorna ganska tighta medans när jag kör lite utanför så känns det som jag gärna knäpper upp ett hack eller 2 för att få lite mer följdsamhet. Tänker här att man kanske kan experimentera med en boosterstrap för att få en lite mer allroundpjäxa även om jag vet att denna är mer riktad mot hård pistkörning så trivs jag såpass mycket med den att jag inte vill byta och är i ärlighetens namn rätt oerfaren utanför så det är knappast pjäxan som sätter stopp, inte skidan heller (qst106).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Leafy, post: 1295322, member: 81942"] Har läst igenom en del trådar här och har experimenterat lite under senaste veckans familjeresa till Hundfjället. Jag har original power strap på mina Lange RS 130 och har alltid kört den utanpå manchetten utan att reflektera något vidare. Testade dock lite att köra den innanför mot innerskon med blandat resultat och jag är lite kluven nu. Hur tänker ni andra med samma setup? Har ni bytt ut mot en boosterstrap, har ni skärt av manschetten eller kör ni utanpå? Kan man få lite för och nackdelar? Jag känner själv att ligger jag i pisten och kör vill jag ha pjäxorna ganska tighta medans när jag kör lite utanför så känns det som jag gärna knäpper upp ett hack eller 2 för att få lite mer följdsamhet. Tänker här att man kanske kan experimentera med en boosterstrap för att få en lite mer allroundpjäxa även om jag vet att denna är mer riktad mot hård pistkörning så trivs jag såpass mycket med den att jag inte vill byta och är i ärlighetens namn rätt oerfaren utanför så det är knappast pjäxan som sätter stopp, inte skidan heller (qst106). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Original power strap eller booster strap Lange RS 130
Tillbaka
Topp