Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Original power strap eller booster strap Lange RS 130
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zzzchrille" data-source="post: 1295326" data-attributes="member: 26014"><p>Hej,</p><p></p><p>Jag körde flera år med originalstrapen på mina RX 130. Märkte när jag skulle spänna av mig pjäxorna att strapen satt lite löst. Antagligen för att jag spänt ut den när jag åkt, och när den är lite ”slak” eller vad man ska säga, så gjorde den ingen nytta. Därför blev jag nyfiken att montera en booster istället. Den jag har har tre elastiska band. Boostern sitter nu lika tight efter en dag som på morgonen. Tyckte dock inte att det blev någon större skillnad i känsla, inte någon revolutionerande skillnad i alla fall. Min booster bygger så mycket att det är omöjligt att ha dem innanför manschetten. Så inför denna säsongen skar jag av översta delen av manschetten så att strapen spände mot innerskon. I en annan tråd skrev jag nyligen att jag tycker detta blev större skillnad. Jag upplever pjäxan tightare och med skönare flex. Jag gillar det! Men som jag upplevde det blev det skillnad först när jag lade boostern direkt mot innerskon. </p><p></p><p>Jag hade en reservdelspjäxa som jag tog manschetten från, så det var inte så ångestfyllt att skära i den. Kan dock förstå om man funderar noga innan man skär av manschetten.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zzzchrille, post: 1295326, member: 26014"] Hej, Jag körde flera år med originalstrapen på mina RX 130. Märkte när jag skulle spänna av mig pjäxorna att strapen satt lite löst. Antagligen för att jag spänt ut den när jag åkt, och när den är lite ”slak” eller vad man ska säga, så gjorde den ingen nytta. Därför blev jag nyfiken att montera en booster istället. Den jag har har tre elastiska band. Boostern sitter nu lika tight efter en dag som på morgonen. Tyckte dock inte att det blev någon större skillnad i känsla, inte någon revolutionerande skillnad i alla fall. Min booster bygger så mycket att det är omöjligt att ha dem innanför manschetten. Så inför denna säsongen skar jag av översta delen av manschetten så att strapen spände mot innerskon. I en annan tråd skrev jag nyligen att jag tycker detta blev större skillnad. Jag upplever pjäxan tightare och med skönare flex. Jag gillar det! Men som jag upplevde det blev det skillnad först när jag lade boostern direkt mot innerskon. Jag hade en reservdelspjäxa som jag tog manschetten från, så det var inte så ångestfyllt att skära i den. Kan dock förstå om man funderar noga innan man skär av manschetten. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Original power strap eller booster strap Lange RS 130
Tillbaka
Topp