Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Original power strap eller booster strap Lange RS 130
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zzzchrille" data-source="post: 1295438" data-attributes="member: 26014"><p>Menar du att du har din ursprungliga strap mellan innersko och skal? Det borde inte vara någon större skillnad i effekt eller komfort, dels då den är stum och dels är den tunnare. Så med originalstrap kan man nog utan större problem ha den mellan skal och innersko.</p><p></p><p>Min booster består av tre elastiska band som är betydligt tjockare än originalet. Jag fick inte till det bra att ha den innanför skalet. Men pjäxor ser olika ut. Havreboll föreslog ovan att vinkla strapen, man kan laborera lite som man vill för att få till det. Jag hade en extra manschett och tyckte det var kul att testa skära bort material för en bättre effekt. Jag hade inte fått till det så bra utan att göra det. På mina Lange (och sannolikt även dina) fanns även en försänkning i plasten där man skulle skära. Så det är inte helt taget ur luften att skära bort material (på de pjäxorna) för att få strapen tightare mot benet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zzzchrille, post: 1295438, member: 26014"] Menar du att du har din ursprungliga strap mellan innersko och skal? Det borde inte vara någon större skillnad i effekt eller komfort, dels då den är stum och dels är den tunnare. Så med originalstrap kan man nog utan större problem ha den mellan skal och innersko. Min booster består av tre elastiska band som är betydligt tjockare än originalet. Jag fick inte till det bra att ha den innanför skalet. Men pjäxor ser olika ut. Havreboll föreslog ovan att vinkla strapen, man kan laborera lite som man vill för att få till det. Jag hade en extra manschett och tyckte det var kul att testa skära bort material för en bättre effekt. Jag hade inte fått till det så bra utan att göra det. På mina Lange (och sannolikt även dina) fanns även en försänkning i plasten där man skulle skära. Så det är inte helt taget ur luften att skära bort material (på de pjäxorna) för att få strapen tightare mot benet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Original power strap eller booster strap Lange RS 130
Tillbaka
Topp