Orolig över skid-längd :S

Powderaid

Medlem
Hejsan, jag beställde nya skidor till mig själv i helgen. och jag valde de nya salomon suspect I 151 CM!!!
skidorna har inte kommit ännu och jag börjar bli tokig om längden. jag väger ~60kg, 14 år, 168cm lång och jag har spenderat 3 sesonger i parken... och jag har läst lite trådar här och där och som det ser ut så borde jag ha lagt till 20cm+ på min skid längd.. ohhh snapp.....

så, min fråga till er; ska jag bita av alla mina naglar eller tror ni längden funkar

Senast ändrad:
Puderslaktarn sa:
Asså är inte de barn längden?
Iallafall så tycker jag att parkskidor ska vara runt 2-5 cm kortare än ens längd
Nej det är inte barn längden.
Men aja tack för att du svarade, kanske får sälja dem när dom kommer, eller byta till nästa sesong.. ;/

Piwie-Eriksson sa:
Men aja tack för att du svarade, kanske får sälja dem när dom kommer, eller byta till nästa sesong.. ;/
Varför valde du så korta skidor från början? Borde väl gå att byta skidorna i affären igen?

Primary sa:
Piwie-Eriksson sa:
Varför valde du så korta skidor från början? Borde väl gå att byta skidorna i affären igen?
Beställde dom från nätet "http://www.skidbutiken.com", ska kolla upp deras retur policy. Tack för att det finns smarta personer :)
/anledningen att jag valde så korta från början är att; jag gick till salomons butik i sthlm och frågade vilken längd jag skulle ha på suspecten och han som jobba där sa 151 eller MAX 161 så jag litade på honom.. "Dumt"

Du har fortfarande 14dagars öppet köp, vad är problemet?

Skicka tillbaka skidorna och be om en annan längd.....

Om du beställt dom internationellt har du fortfarande ångerrätt, dock brukar den vara kortare än 14dagar.

EDIT:

http://www.skidbutiken.com/avtalsvillkor/ punkt 6.

Alltså, öppna inte förpackningen utan skriv bara under returblanketten och skicka tillbaka den. Maila/ring dom och säg att du vill byta storlek på din skida till önskad längd. Nemas problemas.

För övrigt, köp en skida som är lite längre än dig själv, du kommer växa redan under denna vinter. Minst lika lång som dig om du känner dig osäker.

Senast ändrad:
Tjaswesniper sa:
Du har fortfarande 14dagars öppet köp, vad är problemet?

Skicka tillbaka skidorna och be om en annan längd.....

Om du beställt dom internationellt har du fortfarande ångerrätt, dock brukar den vara kortare än 14dagar.
Sååå jaaja, märker att 151 är för kort. jag ska skicka tillbaka skidorna.

Piwie-Eriksson sa:
/anledningen att jag valde så korta från början är att; jag gick till salomons butik i sthlm och frågade vilken längd jag skulle ha på suspecten och han som jobba där sa 151 eller MAX 161 så jag litade på honom.. "Dumt"
Carled, GTFIH :lol:

Tillbaka
Topp