Ortovox 3+ Problem

Aktiv medlem
Ortovox 3+ Problem
Mea Culpa, jag köpte, trots varningar förra vintern en Ortovox 3+.
På XXL av alla jävla ställen... Hursomhelst. Nu startar den inte alternativt blinkar med random symboler och siffror.
Den har legat i förrådet, utan batteri hela sommaren. Satte i nytt batteri idag och showen började.
Vi ett flertal tillfällen börjar den startupen med "UP", men inte alltid. Ibland som sagt blinkar den runt i någon minut, symboler, siffror, lampa etc... sedan töms displayen och den ser ut att vara död. Sätter jag den då i sökläge, tänds belysningen men displayen förblir tom.
I normalfallet när man slår på den visar den ett serie#, gör en självkontroll och visar sedan batteri %.
Hoppas att det går att lösa med en uppdatering av mjukvaran.
Någon med liknande problem?
//Robin

Senast ändrad:
Ortovox 3+ Problem

Allvarligt nu, har du kontaktat XXL/Ortovox om det här? Jag misstänker att Ortovox uppskattar alla felrapporter de kan få in. Det är inte så att den har utsatts för slag eller liknande när den legat i förrådet, tappat den i golvet till exempel?

Ortovox 3+ Problem
Haha, trodde det framgick av min text att jag har startat den flertalet gånger.:)
Jag har givetvis kontaktat Ortovox samt Wenaas som är svenskt agentur.
Nej jag har inte tappat den eller utsatt den för någon typ av våld, väl medveten om apparatens bräcklighet (kolstavar etc...)
Jag alldeles nyss ett mail från Wenaas som ber att få kika på den, förhoppningsvis hjälper en uppdatering annars sänder de den tebax till Tyskland.
Jag har varit supernöjd med funktionen och har inte haft några åsikter om designen, batteri lucka etc. (19 skiddagar och 12 torrövningar.)

Ortovox 3+ Problem
Det kom ett mail från ortovox att det nya mjukvaran finns ute nu.

This are the news:
Simultaneous and faster initial display of direction, distance and sound
Greater backward compatibility with analog devices
Acoustic warning 10 seconds before the automatic switchover to transmitting
Acoustic warning if the device is switched on but has remained stationary for 30 minutes (switch-off reminder)

Det finns också en uppdatering till S1

Snödjup

Tillbaka
Topp