Ortovox Crossrider 22l passar till 192cm man?

Grodan

Medlem
Har ingen möjlighet att testa den så det kanske finns någon här som kan komma med erfarenhet och/eller tips ang mitt val av ryggsäck.

Jag hittade en Ortovox Crossrider 22l till ett najs price på nätet...lade nyss en beställning på den men nu har jag drabbats av "hybris";). Min oro är att den kan vara för liten dvs inte i volymen utan i passformen, jag är 192cm lång och jag vill ju inte att den skall sitta som en liten pippi rygga med midjeremmen i höjd med nipplarna.

Är den så pass justerbar så jag ändock kan få passform på den eller är det bara att gratulera till ett till dåraktigt impulsköp?

Snabba svar emottages tacksamt då jag ev kan göra en ändring innan den skickas....

Jag behövde en 26'a (Freeride dock) för att den skulle sitta bra, dock är jag längre än dig (197).

Men borde det inte gå att hitta strl-guider? Om du är si & så lång kan du ha den och den modellen?

(Annars kan du få min 26'a för 400-500)

Thanx Rose-N för ditt snabba svar...jo då jag har finkammat nätet gällande nån typ av storleksguide på just denna modell dvs Crossrider 22lmen f-n hittar ingenting.

Hittade dock på din rygga där det står att den passar 175-195cm. Lockande erbjudande :P...jag suger på den ett tag å ser om jag kan få något svar från den franska nätbutiken som jag beställt ifrån.

Snödjup

Tillbaka
Topp