OS-Freestylen

OS-Freestylen
Absolut! Björnlunds final åk var ju världsklass! Synd att Windstedt inte var med bara, men man får vara glad åt andra svenska framgångar.

OS-Freestylen
Alltså.. visst kan man tycka att det är synd att han "bara" kom femma och därmed missade pallen. Men jag anser att det är riktigt stort att ta en så bra placering i ett OS med det motståndet, (kan ju bara ana hur det känns att stå där uppe vid starten inför ett så viktigt åk).

OS-Freestylen
Kjellins fjärdeplats var onekligen en strålande prestation. Björnlunds femteplats var minst sagt överraskande och mycket glädjande, stark jobbat! Bådar gott inför framtiden!

OS-Freestylen
Beundransvärt av Jesper trots knäskadan och den dåliga uppladdningen han haft. Men credd åt finnen som gick från 13? i kvalet till en silverpeng i finalen. Skandinavien imponerar!

OS-Freestylen
Det här e riktig bra skidåkare... Dra en 720 d-spin och ha kontrollen att i full fart åka över sjukt tighta pucklar... Är stum av beundran...

OS-Freestylen
Heter inte grenen det språkas om här "puckelpist" medans freestyle är då man kör i sjuka kickers och gör hur många volter och skruvar som helst?

OS-Freestylen
JesperH: Jag vet inte säkert, men jag tror att det är så att både puckelpist och grenen "då man kör i sjuka kickers och gör hur många volter och skruvar som helst" ingår i det som kallas för freestyle.

Verkligen skitroligt att svenskarn placeringar sig bra, missade tyvärr herrarnas final, men jag såg damerna och Sara Kjellins åk var grymt.

OS-Freestylen
Är det bara jag som reagerade på att Jesper Rönnbäck (kommentatorn) i princip sågade bredbenta och djupa landningar (enligt mig Jibb-landningar)?

Kul att se på men rätt sömnigt i längden...

Nåväl, Grattis till han som lyckades så bra!

OS-Freestylen
"Är det bara jag som reagerade på att Jesper Rönnbäck (kommentatorn) i princip sågade bredbenta och djupa landningar (enligt mig Jibb-landningar)?"

Varför skulle han _inte_ såga en sån landning? En sådan landning ser jag som misslyckad, i vilken gren är en sådan landning lyckad?

OS-Freestylen
I puckelpist gäller det att inte ha bredbenta och djupa landningar så det är kanske inte så konstigt att han sågade dom..
Förövrigt var det en sjukt bra tävling, trodde dock att fler skulle gå på å köra 1080´s..

känns som att puckel får för lite uppmärksamhet i media!

fett med creds till fortkord som körde utan korsband och saknar delar av minisken..

Grattis till 5e platsen jeppe och 4e platsen kjellin..

OS-Freestylen
Det jag menade att det jibbarna tycker är en snygg och avslappnad ghetto-landning är en bredbent och djup landning. Ändå öser det in kommentarer hur bra det var, även fast landningarna borde skilja sig markant mot det gällande landningsidealet. Det var så jag tänkte.

Jag kan inte annat än att hålla med om att annat än en grupperad landning är det rätta.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp