Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Tävlingar och event
[OS] Niklas Mattsson - Slopestyle
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JonBogero" data-source="post: 1096589" data-attributes="member: 161493"><p>Nej svensk media och kanske t.o.m Sverige överlag verkar inte vara allt för intresserad av denna underbara sport. SVT har gjort lite försök med bl.a X-games tidigare (vilket dock inkluderar andra sporter med) men annars verkar det vara svalt. Det lev större rubriker gällande stackars Måns Hedbergs krasch än vad det blev gällande Mattssons otroligt överraskande avancemang.</p><p></p><p>Att just Norge och Kanade är överrepresenterade är inte någon överraskning som det ser ut idag, det är bara Chris Corning och Kyle Mack som jag kan sakna i finalen, resten är helt rättvist vidare.</p><p></p><p>Det är en intressant artikel, jag har själv suttit och spekulerat i vad som kan göra snowboardsporten större, problemet idag kontra när jag var ung är att det känns helt omöjligt att bli en bra tävlingsåkare, eliten har helt enkelt dragit ifrån för mycket, kanske pga OS som pressar på utvecklingen för hårt samt att kulturen i sporten inte får det utrymmet som den en gång hade.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JonBogero, post: 1096589, member: 161493"] Nej svensk media och kanske t.o.m Sverige överlag verkar inte vara allt för intresserad av denna underbara sport. SVT har gjort lite försök med bl.a X-games tidigare (vilket dock inkluderar andra sporter med) men annars verkar det vara svalt. Det lev större rubriker gällande stackars Måns Hedbergs krasch än vad det blev gällande Mattssons otroligt överraskande avancemang. Att just Norge och Kanade är överrepresenterade är inte någon överraskning som det ser ut idag, det är bara Chris Corning och Kyle Mack som jag kan sakna i finalen, resten är helt rättvist vidare. Det är en intressant artikel, jag har själv suttit och spekulerat i vad som kan göra snowboardsporten större, problemet idag kontra när jag var ung är att det känns helt omöjligt att bli en bra tävlingsåkare, eliten har helt enkelt dragit ifrån för mycket, kanske pga OS som pressar på utvecklingen för hårt samt att kulturen i sporten inte får det utrymmet som den en gång hade. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Tävlingar och event
[OS] Niklas Mattsson - Slopestyle
Tillbaka
Topp