Overall?

Lekzak

Ny medlem
Overall?
Hejsan jag har aldrig testat att åka skidor med overall, men är mycket intresserad av att köpa en till säsong 09-10. Jag undrar vad är fördelarna, respektive nackdelarna med en overall?

Jag har kollat på Sweet, Salomon, Peak, Analog och norröna men är helt klart öppen för förslag.

Overall?
overall är sjukt skönt att åka i. ett stort + när du åker puder du du inte kan få in lika mcyket snö som när du åker med jacka. sen håller de värmen bättre! jag har en DC overall som är i sjukt fint skick du kan få köpa om du vill! skriv i GB
peeeace
/axel

Overall?
De enda nackdelarna med en overall är att den inte är lika flexibel. Ibland vill man bara använda jackan, Ibland vill man kunna använda bara byxorna. Men har man redan ett skidställ och vill kompletera, i synnerhet om man är ute efter offpistprestanda, så är en One Piece ett soft alternativ.

Jag kör själv med Norröna jacka och Sweet brallor och kan rekomendera båda. Dock skulle jag nog säga att Sweet är mer hållbart - Iaf om man kör på modellen med Gore Tex Pro Shell - Crusader.

Overall?
ah, för jag har byxor och står i val och kval mellan ny jacka eller overall. planen är att ha dessa endast som skidkläder och inget annat. tidigare jackan blev nu "vanlig" jacka, men med overall blir det svårare om man nu skulle vilja ha den på staden:-)

Overall?
Så nu har ni övertalat mig till en overall:D:D haha men nu vette fan, jag vill inte bara ha en clean overall utan en med grymt "tryck" om ni hajjar:D alltså en riktigt fet outfit:D

Overall?
vicksson sa:
De enda nackdelarna med en overall är att den inte är lika flexibel. Ibland vill man bara använda jackan, Ibland vill man kunna använda bara byxorna. Men har man redan ett skidställ och vill kompletera, i synnerhet om man är ute efter offpistprestanda, så är en One Piece ett soft alternativ.

Jag kör själv med Norröna jacka och Sweet brallor och kan rekomendera båda. Dock skulle jag nog säga att Sweet är mer hållbart - Iaf om man kör på modellen med Gore Tex Pro Shell - Crusader.
kan informera om att det är pro shell även i sweet supernaut.

Overall?
Lee-nus sa:
vicksson sa:

kan informera om att det är pro shell även i sweet supernaut.
Och i Voodoo, för tjejer, om vi nu ska vara petiga.

Men varken Supernaut eller Voodoo finns som one piece. Därför namnde jag dem inte.

Overall?
Norrönas lofoten overall i svart/vit är bara hur clean som helst. Överväger själv att införskaffa den även om jag köpte ett nytt ställ förra året. Fan ta detta ha begär =(

Senast ändrad:

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp