Övernatta i bilen - Lindvallen

Hej,
Jag har under flera tillfällen under mina 35 år som snowboardåkare sovit i bilen på resor när man av en massa anledningar inte har något boende (eller pengar). Kändes som det inte var några som helst problem förr, nu verkar de större skidorterna vara mer reglerade.

så till min fråga.
Har ni erfarenheter att sova i bilen i Lindvallen eller andra ställen i sälenfjällen?
Ska finnas en parkering mellan Experiumtorget och Söderåsens Express som man kan stå flera nätter och dessutom är gratis. Någon som sovit eller parkerat där?

Denna gång blir det lite lyxigare än förr, Elbil och AC under hela natten och färdig bäddat med riktiga madrasser/täcken/kuddar.
Ska introducera detta sätt att resa för min 16 åriga son tänkte jag :)

Om jag inte är helt ute och cyklar så får man inte sova i varken bil eller husbil på vanliga P skyltade parkeringar.
I Sälen har Aimo p-vakter som patrullerar kontinuerligt, var och kollade även i November när jag var där på jobb.
Finns ställplats 500m från Experium.

Det brukar stå en del bilar och även husbilar på östra Tandådalens parkering över nätter. För oklart om det är tillåtet eller inte men folk står där i allafall.

Tillbaka
Topp