P1 wingtip

P1 wingtip
..

jag måste säga , efter att ha kört på burtons freestyle, mission, cartel, idiom (P1 och Cartel) och custom samt vanliga P1.orna att för MIG MIN typ av åkning... chill-out mellow, jibbing and having fun... så passar P1.or mig aldeles utomordentligt..

SUUUUUPERSKÖNA straps till skillnad från många andra modeller.. vikten är väl en negativ sak då P1.orna väger några hundra gram mer än de andra bindningarna pga annat material i bottenplattan och lite fetare straps.. men KOMFORTEN är helt outstandning

P1. P1. P1.. jag ropar och hyllar denna ultimata bindning för MIG .. på torsdag får jag mina sprillans nya P1. or wingtip för att hylla UnInc teamet så klart :)

jag är 175cm lång väger 75 kg och har kört i 17 år.. jag kör 50% pist 20% park 20% utanför och 10% annan mystisk åkning på parkeringsplatser och inomhus :)

jag kör lugnt och smooooth ... svänger och jibbar loss så jag får fett med träningsvärk jämt

:D

kör hårt.. P1.. är jävligt sköna bindningar

Pigs for life UnInc rocks

/Pinn

P1 wingtip
ääh... p1 är tunga och Jag tycker inte Superstrapen gör nått vettigt! Mission säger jag.. lätt och enkelt! sitter superskönt
//vick

P1 wingtip
Jaja jag får väl slå ett slag för Cartel, grym!

(vet inte riktigt vad som skiljer strapsen från P1:orna, förmodligen inte mkt..) däremot mer stabil och den enda bindningen (förutom GAMLA custom) som jag inte (än så länge) lykats hoppa sönder...

men som sagt smaken är som åkningen.. har man en mer "mellow chill-out" åkstil och inte kräver konsant respons så kanske P1:an är det bästa alternativet..

om du däremot är aggresiv i din läggning och vill dra på lite större krävs det viss respons och då skulle i alla fall jag starkt rekommendera Cartel...

lycka till!

P1 wingtip
hehe.. jag e lååångt ifrån aggresiv i min läggning och åkning så du fattar mitt val.. :D

några år sedan ville jag köra satan och hoppa galet då körde jag hårdaster brädan och cartel bindningar :) FET respons i dem iaf...

e lite sugen på att testa Co2 :)

/Pinn

P1 wingtip
pinn sa:
hehe.. jag e lååångt ifrån aggresiv i min läggning och åkning så du fattar mitt val.. :D

några år sedan ville jag köra satan och hoppa galet då körde jag hårdaster brädan och cartel bindningar :) FET respons i dem iaf...

e lite sugen på att testa Co2 :)

/Pinn
jag är riktigt svag för Cartel, sitter som en smäck och svara på allt, ibland lite för mkt ;-)

ja va fan ligger Co2:an på i pris? är inte den snäppet ännu hårdare än Cartel? frågan är till vilken fördel? ska fan försöka pröva den i Åre nu över julen... vore skoj!

P1 wingtip
AndyIrons sa:
3500 ca!

Lite mindre jibbvänlig, men ännu stadigare! Passar grymt bra på en T6:a tex eller Custom X!
billigt! ;-P

ja mindre jibbvänlig än Cartel vill inte jag i alla fall ha, är redan sjukt nöjd med stabiliteten i Cartel..

men ska försöka pröva ett par, vore sköj!

PS. Lundin! sorry om jag snott din tråd, Peace!

P1 wingtip
Är riktigt nära att köpa ett par carelbindningar, men har dock ej att par burtonboots, är det något som i princip krävs med deras straps eller är det bara en bonus att ha?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp