Påbyggnad av innersko med foam.

talgdank

Medlem
Har någon testat att bygga på innerskon eller hälgreppet med foam?Det går att göra hos Alpingaraget.
Det är alltid samma visa när jag köper nya pjäxor.
Jag har lågt fotvalv och smal fot.Efter att ha kört en ny pjäxa en vecka så är den glapp vid sidan av foten och upp och ned över hälen.
Fulltilt morrison pro och Atomic Tracker känns likadant efter en vecka.Jag drar spännena med får bara trycket uppe på vristen.
Volymreducerare har jag provat och det ger också bara tryck uppe på vristen

Kanske påbyggnad med foam vore en lösning?

mvh Fredrik.

Absolut, skumgummi á la liggunderlag har fått agera hälgreppsoptimerare tillsammans med silvertejp på ett par Ross racepjuck för länge sedan. Nuförtiden så finns det dessutom bättre utformade skumgummipads som är gjorda för ändamålet med lim på. Dessa brukar följa med i påsen med verktyg/reservdelar till pjäxorna.

Utter sa:
Nuförtiden så finns det dessutom bättre utformade skumgummipads som är gjorda för ändamålet med lim på.
Nuförtiden? :D
70-talet var nog precis slut första gången jag köpte ett pack sådana däringa av märket Koflach om jag inte missminner mig.
Och jag fick aldrig känslan av att det var en ny produkt.
Misstänker att det där var bland de första sätten att anpassa pjäxor på efter att man börjat med separata skal och innerskor.

Alla pjäxtillverkare har/hade såna kits. Nordicas nuvarande heter "performance fit kit" och ser ut såhär komplett med intuitiva instruktioner.
PERFROMANCE%20FIT%20KIT_edited-11.jpg

I salomon katalogen heter det "Plaques de mousse pré-découpées (4mm) • Pre-cut foam sheet (4mm)" och har artikelnummer 10079101.

Har fungerat bra för många väldigt länge vilket troligen är anledningen till att konceptet finns kvar fortfarande.
Men jag skulle påstå att det finns andra sätt som är bättre, om man nu startar från noll, så att säga.

Tillbaka
Topp