Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Påbyggnad av innersko med foam.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rabbit" data-source="post: 942732" data-attributes="member: 34110"><p>Nuförtiden? :D</p><p>70-talet var nog precis slut första gången jag köpte ett pack sådana däringa av märket Koflach om jag inte missminner mig. </p><p>Och jag fick aldrig känslan av att det var en ny produkt. </p><p>Misstänker att det där var bland de första sätten att anpassa pjäxor på efter att man börjat med separata skal och innerskor.</p><p></p><p>Alla pjäxtillverkare har/hade såna kits. Nordicas nuvarande heter "performance fit kit" och ser ut såhär komplett med intuitiva instruktioner.</p><p><img src="https://www.nexternal.com/nordica/images/PERFROMANCE%20FIT%20KIT_edited-11.jpg" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " data-size="" style="" /></p><p></p><p>I salomon katalogen heter det "Plaques de mousse pré-découpées (4mm) • Pre-cut foam sheet (4mm)" och har artikelnummer 10079101.</p><p></p><p>Har fungerat bra för många väldigt länge vilket troligen är anledningen till att konceptet finns kvar fortfarande.</p><p>Men jag skulle påstå att det finns andra sätt som är bättre, om man nu startar från noll, så att säga.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rabbit, post: 942732, member: 34110"] Nuförtiden? :D 70-talet var nog precis slut första gången jag köpte ett pack sådana däringa av märket Koflach om jag inte missminner mig. Och jag fick aldrig känslan av att det var en ny produkt. Misstänker att det där var bland de första sätten att anpassa pjäxor på efter att man börjat med separata skal och innerskor. Alla pjäxtillverkare har/hade såna kits. Nordicas nuvarande heter "performance fit kit" och ser ut såhär komplett med intuitiva instruktioner. [img]https://www.nexternal.com/nordica/images/PERFROMANCE%20FIT%20KIT_edited-11.jpg[/img] I salomon katalogen heter det "Plaques de mousse pré-découpées (4mm) • Pre-cut foam sheet (4mm)" och har artikelnummer 10079101. Har fungerat bra för många väldigt länge vilket troligen är anledningen till att konceptet finns kvar fortfarande. Men jag skulle påstå att det finns andra sätt som är bättre, om man nu startar från noll, så att säga. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Påbyggnad av innersko med foam.
Tillbaka
Topp