Packning

• Trådstartare Trådstartare GNU
  • Start datum Start datum

GNU

Aktiv medlem
Packning
Funderar på om jag ska åka skidor i vinter.
Hur tror ni är bästa sättet att packa en Peugeot 206?
Två ungar som ska med. Skidor, pjäxor, kläder, sprit som ska med. Kanske nån hjälm och sånt med.
Vad packar man in först liksom? Tror ni man behöver takräcke?
Bilen är utrustad med dubbfria Nankang, så den är rustad för ett besök i fjällen.
Mvh undrande yngling

Packning
Du behöver nått på taket. Jag har takbox men ändå full Volvo. Jag tvivlar på att lagg och familj funkar samtidigt i en 206 a. Lyckas du får du posta en bild.

Packning
Klurigt men går att lösa ...

1. Takräcke är jobbigt och så fult. Du kan säkert trycka in dina sletna Völkl om du fäller baksätet.
2. Jag antar att skidåkning & sprit är prioriterat så börja med att ställa in dina ölbackar och whiskykartonger därefter trycker du in dina pjäxor och övriga skidprylar.
3. Nu kommer sanningens ögonblick ... är bilen full eller går det att få med något mer?
4. Även om det initialt ser hopplöst ut kan du säkert hitta något utrymme för dina ungar. Tryck in dem tillsammans med en stor mängd sötsaker och lämplig elektronisk utrustning där det finns plats.
5. Om det nu finns något fritt utrymme kvar kan du ju ta med en extra omgång underkläder till barnen, ta inte med någon skidutrustning eller sånt till dem, det bara krånglar till det. Men säkerställ att det finns fritt WiFi dit ni ska, annars kan det bli jobbigt.
5. Kör! (Svårare än så behöver det inte vara!)

/MM

Packning
Mountain_Man sa:
Klurigt men går att lösa ...

1. Takräcke är jobbigt och så fult. Du kan säkert trycka in dina sletna Völkl om du fäller baksätet.
2. Jag antar att skidåkning & sprit är prioriterat så börja med att ställa in dina ölbackar och whiskykartonger därefter trycker du in dina pjäxor och övriga skidprylar.
3. Nu kommer sanningens ögonblick ... är bilen full eller går det att få med något mer?
4. Även om det initialt ser hopplöst ut kan du säkert hitta något utrymme för dina ungar. Tryck in dem tillsammans med en stor mängd sötsaker och lämplig elektronisk utrustning där det finns plats.
5. Om det nu finns något fritt utrymme kvar kan du ju ta med en extra omgång underkläder till barnen, ta inte med någon skidutrustning eller sånt till dem, det bara krånglar till det. Men säkerställ att det finns fritt WiFi dit ni ska, annars kan det bli jobbigt.
5. Kör! (Svårare än så behöver det inte vara!)

/MM
Jag antar att du medvetet inte nämnt frun (om sådan finns) för att rymma sagda whiskeykartonger. Jag antar att en sådan hyrs på plats samtidigt som barnens skidutrustning. Man får bara se till att boka hyrfruar i god tid då utbudet kan vara tunt. Eventuellt orginal mutar man med en resa till sydligare trakter med väninna.

Packning
Jag tror du får in skidorna på mitten (om växelspaken blockeras funkar 3:an till allt. För högre fart på landsvägen ska det inte vara omöjligt att rulla igång i lämplig nedförsbacke på 4:an, välj rastplats med omsorg, att handrulla upp till lämplig hastighet i Tönnebro kräver starka ungar), pjäxor hjälmar och handskar i bagageluckan. Kläderna har ni på er. Då får du hela framsätet till att stapla Jeltzinboxar.

Packning
Med lite vilja går allting att lösa.

Nyckeln till att packa bra är att inte göra skillnad på passagerare och övrig packning. Om du packar in barnen först i baksätet finns det enormt mycket lastutrymme ovanpå/runt dem som de flesta inte tänker på. Bara att kasta in en massa väskor och utrustning ovanpå dem. Det är ju ändå bara föraren som behöver kunna se ut ur bilen, eller hur?

Om nu bilen ändå blir full utan att du lyckats hitta någon plats för skidorna, går det alltid att ha dem på tvären i framsätet. (Öppna vindrutorna en aning.) Viktigt att köra försiktigt dock, iom en krock finns det viss risk för att bli ett huvud kortare.

Lycka till!

Packning
Äschdå. En länk med massa text. Vem orkar med det? Och dessutom från Sydsvenskan?! Vafan vet sörlänningarna om snö?! Bilen kommer, av vad jag kan bedöma bli fullastad med (i ordningen) skidutrustning, sprit och barn. Det räcker med att vara snabb på gas, koppling och handbroms så kommer det gå bra med blankslitna Dunlop.

Vad det gäller packning: glöm inte bort handskfack och eventuellt fack i mittkonsolen. Där finns ofta glömda kubikcentimeter att använda till småflaskor jäger och kanske handskar. Och blandband med Who the fuck is Alice och Fivehundred miles.

Senast ändrad:
Packning
Massa bra tips ju!
Och en del dåliga. Som att mina Nankang inte skulle hålla måttet. Nankang är det nya svarta. Tar till och med oranges tidigare plats som det nya svarta!

Packning
Är äpplen och päron samma sak? 5 ? Efter en närmare titt så är väl artikel nr1 4 år? Följande är från 2015 och du är ju knappast riskera livet när du ska göra ditt sk skidval så jag har svårt att se likheterna.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp