Paint Ball

BruceWayne

Ny medlem
Paint Ball
Hallå där,

Är det någon som kan ge mig lite allmän info angående paintball? Har aldrig spelat tidigare men det vore kul att testa. Min lillasyster fyller 20 snart och då är min tanke är detta en aktivitet för yngre eller äldre? Alltså kan alla spela och faktiskt ha kul? Skulle va typ något av en familjeaktivitet, eller ja, kusiner och syskon i åldrarna 12-31. Jag hittade ett erbjudande på APG Action i Stockholm. Och hur många brukar man normalt sett vara med och spela? Säg att vi är 6st, kommer vi få spela mot andra då också eller är det bara vi? Detta kanske är individuellt beroende på bana?

Jaja om någon har något hjälpsamt att säga så tas det tacksamt emot!

Tack och bock!

Senast ändrad:
Paint Ball
Paintball är skitkul. Jag spelade det första gången när jag var 19-20. Det är bland det roligaste och mest adrenalinfyllda sakerna jag har gjort. Dock kostar det ju en hel del om man vill hålla på med det.
6 pers är inte så många. Oftast kör man 2 lag och gärna 5 mot 5.

Paint Ball
Som ovanstående talare.

Beroende på banans storlek, men optimalt är väll 5 vs 5.
Kommer ihåg att jag har spelat med hockeylaget några gånger, då var vi typ 8 vs 8 eller nåt sånt..

Tänk på att det kanske inte är något för en 12 åring...
Jag vet inte hur pass "tålig" han är, men det gör lite ont att bli träffad.
Speciellt på låren...

EDIT: Det är sjukt kul, eftersom det gör ont att bli träffad, så får man lite adrenalinkickar... haha
Nej men seriöst, kör på't!

Senast ändrad:
Paint Ball
ni kan boka banan hela dagen för er sj och dom kommer dela upp er i 3 vs 3 lag, spelar sj paintball och kan varmt rekommendera det sjuuk kul och adrenalinet pumpar som aldrig förr :P , om det är nått mer ni undrar över tycker jag ni ska ringa till dom för mer info.

Tillbaka
Topp