L
Lineprophet
Guest
Paketresa; Kanada, USA, Japan
Jag funderar på att boka en paketresa till jul/nyår 2010. Jag skulle vilja åka till Kanada,USA eller Japan. Jag har kollat lite snabbt på Japan, men det verkar dyrt att åka dit (ca 25 000 för ett paket( ink. allt förutom lunch och middag)). Langley har något paket där man reser runt i Kanada, resan heter Ski around/across och då får man åka 9 dagar i b la Kicking horse, Whistler och något annat. Resan kostar ca 14 000, där ingår flyg och boende men inget liftkort och mat. Är det någon som har gjort någon liknande resa och är de isf bra?
USA tänkte jag åka till orterna Salt lake City (Snowbird, Alta), men det verkar bli dyrt om man ska boka allt själv (Har inte hittat någon paketresa dit). Har någon bokat en resa hit på egen hand, och hur mycket blev det tillslut? med andra ord, skulle en person som inte är gjord av pengar kunna åka själv?
Vad skulle ni rekommendera för midjebredd på skidorna om man ska få ut det mesta av dessa orter och som passar både på öppna berg och skogen (jag skulle säga att jag är övre medel i pisten bra i åreskogen, jag är 182 cm och 85 kg)?
USA tänkte jag åka till orterna Salt lake City (Snowbird, Alta), men det verkar bli dyrt om man ska boka allt själv (Har inte hittat någon paketresa dit). Har någon bokat en resa hit på egen hand, och hur mycket blev det tillslut? med andra ord, skulle en person som inte är gjord av pengar kunna åka själv?
Vad skulle ni rekommendera för midjebredd på skidorna om man ska få ut det mesta av dessa orter och som passar både på öppna berg och skogen (jag skulle säga att jag är övre medel i pisten bra i åreskogen, jag är 182 cm och 85 kg)?