Hittills absolut mycket nöjd med min kamera.
Förutom utmärkt kvalitet på ljud o bild som kommer i första hand, är ergonomin suverän, menyerna lättmanövrerade.
alla möjliga överföringar är också möjliga mellan både band och kort i kameran. filmar man tex något på band i högupplösning, kan man föra över det enkelt till kortet, både till stillbilder eller mpg4-formatet.
Jovisst, när man zommar mycket (10x) blir bilden lätt på fri hand skakig. Såvärst glad blir man ju inte av att höra att Sony kanske har bättre bildstabilisator. Dock är jag fundersam till att skillnaden verkligen kan vara så stor som skribent MnO ovan vill hävda. Jag läste ett antal professionella recenssioner som alla gav väldigt höga/högsta betyg på denna kamera (i sin prisklass) rakt över på alla områden. länkar till dessa finns bla via www.pricerunner.se.
ps. om du beställer via internet - passa på att beställa tillbehör också som är rätt dyra i butik.
pps. hur mycket film du får plats med på minneskortet finns bla angivet i manualen till kameran. det beror på vilken upplösning du använder i mpg4-formatet. manualen laddar du ner från panasonics svenska hemsida. maila om du inte hittar.