Panik! försäkringar?

Yoggi123

Medlem
Panik! försäkringar?
Tjena så dåligt planerat inför resa som vanligt... nyligen flyttat så har inte hemförsäkringen som mina föräldrar hade vilket tydligen resulterat i ett problem...
Har moderna försäkringar som bolag just nu och dom täcker tydligen inte offpist åkning eller dykning vilket är ett problem när man ska till Japan/Thailand/Bali :)
Kollade lite på Gouda och ERV, Gouda va skit täckte inte offpiståkning om man inte hade guide. ERV va lite bättre men dom täcker bara räddning upp till 100 000kr. Tänker att en räddning lätt kan kosta mer än det? (försökte lägga till på min hemförsäkring men funkade tydligen inte)
ALLA TIPS ÄR BRA tack på förhand
Mvh Henke

Panik! försäkringar?
Hemförsäkring inkl reseförsäkring med IF inkluderar räddning vid offpist. Men deras olycksfall försäkring täcker inte vård i Sverige dvs om du får bestående men tex nedsatt funktion i knän.

Jag har kollat flera gånger och enligt IF så skulle de stå för hämtning i Alaska vid heliåkning, vård i USA och resan hem..Plus extra kostnader.

Med trygg Hansa olycksfall försäkring står de för alla kroppsliga skador om de sker under 5000m

Däremot är det skillnad på reseförsäkring och olycksfall försäkring. Kan vara smart å ha både och. Då de då total täcker dig. Sammanfattat Reseförsäkring tar dig till Sverige oavsett medan olycksfall tar hand om ev skador eftervård

Senast ändrad:
Panik! försäkringar?
Problemet var att jag inte hinner byta hemförsäkringen ska göra mer research när jag kommer hem och byta till nått vettigt då man ändå är lite klantig o håller på med sånt här :)
Nödlösningen blev worldnomads.com då jag va tvungen att teckna nått nu direkt. Läste på lite på deras sida och verkade verkligen mer seriöst än ERV, får se till att ringa deras nummer innan man blir hämtad bara så att dom godkänner det.

Tack för tipsen dock ska kolla på IF o trygg hansa när jag kommer hem :)

Panik! försäkringar?
ERV verkar grymt oseriösa. Skulle han 5000kr för 1 vecka i Alaska medan Trygghansa med mer skydd tog 1200kr år.

Räcker det inte bara å ringa IF? Tror försäkring gäller på en gång.

Panik! försäkringar?
Var noga med att fråga vad som gäller angående offpiståkning. Många gånger måste man åka med en certifierad guide för att försäkringen ska gälla.

Panik! försäkringar?
Av min erfarenhet börjar hemförsäkringen gälla på en gång, dvs. samma stund som du lägger på luren! Ring och prata med första bästa försäkringsbolag här i Sverige

Tillbaka
Topp