Panik! mycket snö sökes

Borjee

Ny medlem
Panik! mycket snö sökes
Hej
Skriver detta i smått panik. har ett stort problem, ska på skidsemester med familjen vi hade bokat hotell och allt i italien. Vi hade ett hotell bokat i botten av glaciären Marmolada (alltså området dolomiti ski) Jag har slaviskt följt snöförhållande och insett att detta kanske kommer bli mitt livs resa med nästan två meter nysnö inom loppet av 24h.
Vi har dock mejlat med vår hotell värld som meddelat oss att större delar av systemet är avstängt pga för mycket snö och lavinfara. Många vägar runt omkring är avstängda pga. av laviner osv. Även vissa liftar vi hade behövt ta för att t.ex. komma till Arabba är förstörda av laviner.
Resan var planerad V.7 och vi har bestämt att vi fortfarande ska åka fast till något annat ställe.

Vart vill man då åka nu? Var finns det hyfsat med snö? Har redan varit en vecka i st anton i år och där var det enligt mig ganska så brist på snö.

hela dolomit SKI som vi tänkt åka i verkar vara för mycket avstängt på. Även närliggande orter som Cortina.

Så finns det några tips här ute? Vart ska man åka? Oerhört tacksam för snabba svar eftersom vi har planerat att åka torsdag eftermiddag/kväll!

MVH Erik

Panik! mycket snö sökes
Flyger ni till Milano? Ett grymt alternativ är Monterosa. Var där under förra veckan (v5) och förhållandena var helt fantastiska. Väldigt mycket snö och inget folk.
Kör hårt!

Panik! mycket snö sökes
Vi åker bil så i princip hela alperna är öppet som förslag! Okej ska ta och kolla upp det! Tackar sålänge.

Tillbaka
Topp