Pannlampa?

Niiiicke

Medlem
Pannlampa?
Kollar lite på en pannlampa, någon som vet vad man ska för typ av pannlampa om man vill ha bra skit. Och vilka märken gör schyssta grejor. Min butik som jag handlar allt av hade märkerna silva och black diamond, kan nog vara rätt ok eller?

Pannlampa?
Om du har en fet plånbok köper du en Lupine Betty eller en Mila Nova. Silva, Petzl eller BD har ingenting som ens är i närheten.

http://www.lupine.de
http://www.mila.se

Fast frågan är naturligtvis vad 17 du ska ha pannlampan till. Åka skidor, köra MTB, springa, klättra, krypa, simma, dyka eller bara läsa en bok i tältet?

/MM

Pannlampa?
Jag har några pannlampor från Petzl. Tycker dom funkar skitbra. Sen gäller väl tesen "du får vad du betalar för" även här men Petzl har ett ganska stort utbud av lite billigare modeller som ändå håller måttet.

Läs på lite om skillnaden mellan olika dioder o.s.v. Vet att det finns lite olika sorter med varierande resultat och effekt.

Lycka till!

Pannlampa?
Jag var och köpte en pannlampa idag. Det blev Black diamond Icon för 600:- Det är enbart LED tydligen och ingen halogen. Den ska tydligen täck upp till 80 m. Jag tänkte ha lampan när man är och windsurfar och man ska packa ihop prylarna och det är toksvart. Man kan ju fråga sig vad man gör ute vid vattnet såsent men det är ju en annan fråga...hehe. Sen tänkte jag även ha lampan när man går på tur tidigt på morgonen innan solen riktigt har hunnit upp.

Vad tror ni om BD Icon?

Pannlampa?
...för att du vill surfa i solnedgången ;)
80m låter ju toklångt, har själv en led från petzl som blivit använd lite när man varit ute och tältat på vintern men även när lyset varit paj på skotern eller husqvarnan och den funkar väl helt okey.

Antar att en halogen lyser ännu bättre? Dom verkar ju ha batteripack där bak och så...

Pannlampa?
NP: Ser riktigt trevlig ut och kommer helt klart att täcka ditt behov. De lampor jag nämde hade varit rejält overkill! Tror det är ett bra köp ... men är den vattentät? ;-) / MM

Pannlampa?
felix sa:
...för att du vill surfa i solnedgången ;)
80m låter ju toklångt, har själv en led från petzl som blivit använd lite när man varit ute och tältat på vintern men även när lyset varit paj på skotern eller husqvarnan och den funkar väl helt okey.

Antar att en halogen lyser ännu bättre? Dom verkar ju ha batteripack där bak och så...
Det blir både att surfa i solnedgången och i mörker när man jobbar så länge som jag gör och absolut vill windsurfa efter jobbet! :-)

Tillbaka
Topp