Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Paradiski någon som har några tips om t.ex. bästa stället att bo?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 1137223" data-attributes="member: 77701"><p>Byarna i utkanten av La Plagne (Champagny, Montchavin/Les Coches och Montalbert) är mysiga. Plagne Centre och Aime 2000 är betong i kubik, och övriga centrala byar är lite mittemellan.</p><p>Har dock ingen info att komma med gällande bylivet i övrigt, mina observationer är baserade på vad jag sett under dagstrippar.</p><p>Montalbert skulle jag dock välja bort oavsett eftersom det ligger i den bortre änden (= långt till Les Arcs) och åkningen ner dit är sådär. Inte dålig, men backarna ner mot Champagny är bättre, om än slaskiga på eftermiddagarna (går utmärkt att ta gondolen sista biten ner till byn på em).</p><p></p><p>Åkningen då..</p><p>Den supersega Inversens-liften uppe vid Roche de Mio byts ut mot en kopplingsbar stollift nu i sommar, äntligen, och den röda backen som går jämte liften är grym! Massor av krön att flyga över! Den blåa också, inklusive skum tunnel genom berget efter typ halva.</p><p>Flera riktigt långa på Champagnysidan, vid Verdons Sud.</p><p>I skogen nedanför Plagne Centre finns två röda som är riktigt najs.. liften heter La Roche har jag för mig. Och ner till Montchavin går en jätte-jätte-jättelång blå pist som heter Mont Blanc. Inte så spännande, men för myspysåkning utan avbrott är den trevlig.</p><p>En annan riktigt lång är den blåa från Roche de Mio ner till mittstationen ovanför Champagny, dock verkar det alltid vara mycket folk i just den backen, och det är en lång flack (med replift) typ halvvägs ner.</p><p>Offpisten har jag än så länge inte fått tillfälle att testa, men terrängen ser ut att kunna vara väldigt kul efter snöfall. :D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 1137223, member: 77701"] Byarna i utkanten av La Plagne (Champagny, Montchavin/Les Coches och Montalbert) är mysiga. Plagne Centre och Aime 2000 är betong i kubik, och övriga centrala byar är lite mittemellan. Har dock ingen info att komma med gällande bylivet i övrigt, mina observationer är baserade på vad jag sett under dagstrippar. Montalbert skulle jag dock välja bort oavsett eftersom det ligger i den bortre änden (= långt till Les Arcs) och åkningen ner dit är sådär. Inte dålig, men backarna ner mot Champagny är bättre, om än slaskiga på eftermiddagarna (går utmärkt att ta gondolen sista biten ner till byn på em). Åkningen då.. Den supersega Inversens-liften uppe vid Roche de Mio byts ut mot en kopplingsbar stollift nu i sommar, äntligen, och den röda backen som går jämte liften är grym! Massor av krön att flyga över! Den blåa också, inklusive skum tunnel genom berget efter typ halva. Flera riktigt långa på Champagnysidan, vid Verdons Sud. I skogen nedanför Plagne Centre finns två röda som är riktigt najs.. liften heter La Roche har jag för mig. Och ner till Montchavin går en jätte-jätte-jättelång blå pist som heter Mont Blanc. Inte så spännande, men för myspysåkning utan avbrott är den trevlig. En annan riktigt lång är den blåa från Roche de Mio ner till mittstationen ovanför Champagny, dock verkar det alltid vara mycket folk i just den backen, och det är en lång flack (med replift) typ halvvägs ner. Offpisten har jag än så länge inte fått tillfälle att testa, men terrängen ser ut att kunna vara väldigt kul efter snöfall. :D [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Paradiski någon som har några tips om t.ex. bästa stället att bo?
Tillbaka
Topp