Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Paradiski någon som har några tips om t.ex. bästa stället att bo?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="gubbfan" data-source="post: 1144294" data-attributes="member: 13851"><p>Helt klart i Champagny man skall bo alla andra byar är för "Franska", Enda nackdelen är att det är sydläge och att det är i utkanten av systemet. Kan vara slaskigt på em på hemvägen. Les Arcs är också litet för långt därifrån. Men goda möjligheter till avstickare någon dag. Courchevel ligger ju nära. lift upp från 1300. En annan höjdare är ett besök i Pralognan en riktig alpby. Där slutar för övrigt en variant av ett av de klassiska offpiståken från Val Thorens, Gebroulaz glaciären.</p><p>Skulle någon vilja åka längd finns fantastiska spår i Champagny Haut, dit går navette från Champagny,</p><p>Det är för övrigt där man hamnar efter att åkt Cul Du Nantes ett glacieråk från Bellecotte.</p><p>Hela området är "onödigt" stort om man inte hittar. </p><p>Jag och mina skidpolare har varit i området många ggr men alltid med guide vilket gör saker och ting mycket enklare och framför allt säkrare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="gubbfan, post: 1144294, member: 13851"] Helt klart i Champagny man skall bo alla andra byar är för "Franska", Enda nackdelen är att det är sydläge och att det är i utkanten av systemet. Kan vara slaskigt på em på hemvägen. Les Arcs är också litet för långt därifrån. Men goda möjligheter till avstickare någon dag. Courchevel ligger ju nära. lift upp från 1300. En annan höjdare är ett besök i Pralognan en riktig alpby. Där slutar för övrigt en variant av ett av de klassiska offpiståken från Val Thorens, Gebroulaz glaciären. Skulle någon vilja åka längd finns fantastiska spår i Champagny Haut, dit går navette från Champagny, Det är för övrigt där man hamnar efter att åkt Cul Du Nantes ett glacieråk från Bellecotte. Hela området är "onödigt" stort om man inte hittar. Jag och mina skidpolare har varit i området många ggr men alltid med guide vilket gör saker och ting mycket enklare och framför allt säkrare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Paradiski någon som har några tips om t.ex. bästa stället att bo?
Tillbaka
Topp