Park City vs Breckenridge

JON4S

Medlem
Söker info inför nästa snowboardvinter.

Är intresserad av att höra vad folk har att säga om Park City och Breckenridge. Finns det någon som varit på båda ställena? Någon som varit där nu i vinter?

Är framförallt intresserad av ERFARENHETER av Väder, Parkerna, Terräng/Puderåkning, Liftköer och långtidsboende. Men all info är av intresse.

Är parkerna av snowboardtyp eller skityp? Är inte så noga med XL grejer, mest intresserad av L & M.

nej för katten :)

visserligen har jag bara varit i keystone, och det var på en ganska dålig dag, så jag är nog "lite" partisk :)

men gratis snowcat åkning till backcountryn o alla dom bowls som copper har är fantastiska!

sant det att gratis catskiing inte går att klaga på :)

Med häsnyn till första inlägget så kommer här lite punkter om breck och omnejd: (ej varit i park city)

Freeway - Största parken i breck. Känd för att ha största parkhoppen i USA. Även en grymt välshapead superpipe. Almänt stora krejjer.

Parklane - Mediumpark med möjlighet att kötta 6 hopp varje åk, plus olika rails, boxar o annat smått o gott.

Finns möjlighet att hitta sej lite puder, men inte känt för det.

Säsongskort ger obegränsad tillgång till Keystone och Arapahoe Basin (även Vail och Beaver Creek och Heavenly om man köper ett dyrare säsongskort)

Keystone "Area51" - Sjukt het park, eller ca 4-5 parklinjer med en och samma lift. En stor hopplinje med 3 stora hopp, samt riktigt stora railfeatures. Alltifrån minipark upp till XL.. Mycket jibs, wallrides, quarters. Även kvällsåkning minst 4dagar i veckan. Även möjlighet att hajka relativt lättåtkomligt puder.

Arapahoe Basin - Lättåtkomligt puder och öppet till juni.

Vail - Helt sjukt stort ställe, otroligt mycket yta att hitta orörd puder på. Inte haft en dag där utan orörd snö upp till ovanför knäna. Fina möjligheter att droppa klippor och grejjer.

Beaver Creek - Rikemansställe med gondol från hotell upp till backen haha.. "ingen" åker när det snöar och folk håller sej i pisten. (Använder säkert fler pistmaskintimmar om dagen än vad många ställen i sverige gör på en vecka) Dom pistar backarna flera gånger varje dag. Betyder att skogsåkningen är grym!! Här finns även okristeligt många treejibs. Vet man vart man ska åka så..

Almänt den här säsongen har vädret varit sisådär. Extremt mkt snö, men dock alltför lite soldagar. var betydligt bättre på solfronten förra året.

Hör av dej om du undrar över nåt. Annars kolla på www.snow.com

trodde att keystone var med i sammarbete med crested butte, aspen, copper mt, telluride m.m? eller har jag fel? (detta kanske bara om man jobbar med resorten....inte ett vanligt lift kort)

gjorde säsong i crested butte så vi fick ett sånt. vet iaf att Vail INTE var med på listan.

jag har mkt troligt fel visserligen :)

jag är i Breckenridge nu för andra säsongen. Och alla liftkort jag har sett och hört om är VAIL Resorts liftkort. Dvs. Antingen breck, keystone, a-basin. eller dom tre + vail, beavercreek och heavenly.

alright då e de jag som har fel :)

de var 2 år sen jag gjorde säsong i CB. då får man feta liftkortet...tyvärr e inte vail med där. men copper e så jag var ju glad ;) haha

vad jobbar du som?

haha kanske båda har rätt, vem vet..

jobbar inte med nåt. Har bara hängt hela säsongen, riktigt fint.. spec när dollarn är låg.

aa gör du rätt i :)

jag bor i london o med pundet så jäkla bra mot dollarn borde fan jag dra dit också....jäkla plugg :)

What's the catch?
No catch. The Epic Season Pass is completely unrestricted and unlimited at Vail, Beaver Creek, Breckenridge, Keystone, Heavenly and Arapahoe Basin. However, it is only on sale until November 15, 2008.

går det att bli tydligare?

Snödjup

Tillbaka
Topp