Park i Schweiz?

mickemicke

Ny medlem
Park i Schweiz?
Vilket ställe ska man åka till i Schweiz om man vill ha en bra park att åka i när vädret inte tillåter annat?

Är lite sugen på Verbier... Är där någon park att räkna med under en hel sässong?

Har tidigare gjort sässong i Whistler och förstår att parkerna i Alperna inte går att jämföra med de i Nordamerika, men budgeten tillåter max Alperna denna gången.

Förutom park gillar jag skogsåkning och möjlighet till bc kickers.

Så helt enkelt, var ska man åka i Schweiz?

Park i Schweiz?
Bland Verbier, Zermatt, Saas Fee, Andermatt, Leysin, Villars och Crans Montana så verkar Verbier ha bäst park av det jag sett. Har dock aldrig åkt i själva parken (jag föredrar puder).

Skogsåkningen i Bruson-skogen i Verbier är väldans omtalad så den lär du inte bli besviken på. Med tanke på att det finns många potentiella puderområden lär du säkert hitta platser för BC-kickar också.

Park i Schweiz?
Sommarparken i saas fee är som en tredjedel av kläppens park. Dock lite bättre pipe! Förhoppningsvis är vinterparken rätt mycket större.
Saas Fee var för övrigt jäkligt fjuttigt sommartid, fattar inte varför så mycket landslag väljer att åka dit?

Park i Schweiz?
Jag var i Saas-fee i vintras och jag gillade parken mycket, hela anläggningen var super föresten. Men om du vill åka skog och bc hopp får du nog söka dig till ett annat plejs.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp