Park-skor?

ridium

Ny medlem
Park-skor?
Tjenis.
Ska köpa ett par skor nu när det är rea.

Jag åker bara i park, mest bigjump o lite rail..har blivit helt såld på bigjump nu när man lärt sig flyga högt&långt...hursomhelst så är det mjuka skor som gäller.

Fanns dock 30% rea på burton ion i en wesc affär, men de kändes lite för hårda eller nån som kör park i dem?

Jag bor i sthlm och Oneoff verkar vara den bästa butiken. De har 32 & burtonskor på 20% rabatt.

Så är det nån som nästan bara kör park som har några skor att rekommendera?

tja!

Park-skor?
Ion funkar nog skitbra, de e ju en medelmjuk sko som kan andvändas i praktiskt taget över hela berget! Fick mina för typ en vecka sen men inte hunnit testa dom riktigt än...
Däremot kan du ju alltid fråga Pinn, han kan sin Burton =)
Men oavsett så tror jag inte du blir missnöjd me Ion om du nu skulle satsa på Burton!

Peace!

Park-skor?
Ok! Kommer dock gå väldigt mycket upp o runt i parker, ion kändes lite som en skidpjäxa när jag gick i den så jag är lite osäker om det kommer bli så skönt, men den kanske blir ok efter en säsong?

Hail verkar vara en bra sko i parker enligt burtons hemsida & recensioner, har för mig att den fanns på 30% i wesc också..hoppas!

Annars har jag en lista med medium till mjuka 32 skor

niu boa
prospect boa
exus
prion
prospect
lashed

nån som vet nåt om dessa? OBS! Park ska de va!

Park-skor?
Ion är grymma, lite dock halvhårda om du är en riktig parkråtta, visst mjukare dom upp sig och du kan heat molda dom. Men bästa bootsen i min mening är lät BUrton Sabbath eller Freestyle LTD. Freestyle är ganska mjuka o kostar inte alltför mycket... Men Sabbath skulle jag satsa på om jag var dig... Med Cartel bindningar :P

Park-skor?
Skidpjäxa, haha... nu e du ute o snurrar pojk!
Ion är en sko som funkar kors o tvärs oavsett! Klart du måste åka in skon först o främst!
Ställ dej frågan själv, vill du ha en sko som funkar enbart i parken el vill du ha en sko som funkar i parken och även utanför såväl du känner för lite omväxling...

Dvs, Ion är en sko som uppfyller de mesta, oavsett terräng osv...
Kan inte säga till 103% att den e den BÄSTA PARK-SKON... men...
...då får du se till o ha fler uppsättningar av skor om du såväl känner för att steka utanför parken...

Det är ju alltid tjockleken på plånboken som avgör ev!

Park-skor?
32 skor är ju så jävla lätta.. o jag vill bara säga att jag kör med 32 o ja e fan hlr en jävla nybörjare..

Den enda nackdelen med 32 e att skorna är stora så de kanske inte sitter så bra på visa bindningar.. de är alldeles för beda där fram för burton cartel o p1:orna..

Men allt e iof smaksak..

lycka till

Park-skor?
Själv kör jag med burton cartel och 32 tm two och dom sitter perfekt.
large på bindningen och 12 på skorn.

Junkyard har ju 40% på alla skor så ta en koll där.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp