parkbygge

lindberg87

Ny medlem
parkbygge
Hejsan! Det är så att skidbacken i våran by ville fixa boxar och rails (en liten park helt enkelt!) Jag samt några till har som uppgift att fixa ihop det. Vi är inte specielt inne i det här (helt nytt för oss)! Iallafall så har det stått 2 feta rails övergivna í många år vid skidboden och rostat samt blivit jävligt dåliga,

Några förslag på vad man kan göra för renovering på dom? slipa? måla om? vad mer?

Vi har även en stor plyfa skiva som vi tänkte använda till boxar. Några erfarna som byggt som vet bästa sättet? Hållbaraste, enklaste, bästa gliden? osv?
Vi tänkte även använda plyfa skiva som huvudet på boxen (det man railar på) Hur pass bra blir glidet?

Samt jag funderat på att lägga ut lite stockar o skit som man kan raila på och bonka,
har ni nå mer ideer eller något som man kan få inspiration av vad man kan ha i parken utan direkta kostnader vore det super!!
Tacksam för svar
mvh

parkbygge
http://rampplans.org/ramps/Bud_Stratford/images/Box/BoxPage3.png.html?pgsz=25

Senast jag var inne på att bygga en box så tänkte jag använda mig av den guiden, blev dock aldrig av så en recension från mig får du inte.

Tandådalen hade en feature som var uppbyggd av totalt tre stockar. två mindre som höll uppe en lång stock, ungefär som ett räcke. https://www.freeride.se/member/photo.php?id=67174 ungefär så fast den på bilden är lite mer simplare. Leta upp en tunna som inte är allt för sliten, det kan vara rätt kul att åka på en sån.

parkbygge
plexiglas brukar man inte ha, man brukar ha nån sorts hårdplast, kommer dock inte ihåg vad den heter.

btw, härligt att nån tar initiativ å bygger nått i backarna, trots att man inte behöver spendera pengar på de , så äre ju alltid bra å göra nått av de man har!

Senast ändrad:
parkbygge
jag skulle kunna tro att det är Nylon eller en nylon liknande plast. plasten måste ju vara stenhård så den inte blir hackig.

parkbygge
lurifixx sa:
plexiglas brukar man inte ha, man brukar ha nån sorts hårdplast, kommer dock inte ihåg vad den heter.

btw, härligt att nån tar initiativ å bygger nått i backarna, trots att man inte behöver spendera pengar på de , så äre ju alltid bra å göra nått av de man har!
HDPE heter plasten...

Tillbaka
Topp