Parken när du är Pappa?

Dannepanne

Aktiv medlem
Parken när du är Pappa?
Jag smög in på Newschoolers och fick se en edit där en kille åker tillsammans med sin pappa. Detta fick mig att fundera. Kommer vi första generationens jibbers hänga kvar i parken när vi fått barn? Åker din pappa/mamma kanske redan park? Kommer våra kids att gilla park eller tror ni att annat kommer vara på tapeten för nästa generation? (Skidballet?)

Dela era tankar!

Här är editen:

http://www.newschoolers.com/watch/652482.0/breck-with-dad

Parken när du är Pappa?
Nog för att farsan min kan åka både puder & storslalom riktigt grymt då han är uppvuxen på skidor, men detta var fan ta mig BIG. haha! Sådär skulle jag allt vilja se min far shreda!

Svar på din fråga så känns det högst troligt att om man är en riktig parkråtta och skaffar familj, att barnen kommer hamna där i tidig ålder då man själv lär hänga där. Sedan så kommer barnen förmodligen få skills tidigt och då kunna åka tillsammans med dig (om du inte är en stel gammal gubbstrutt vill säga).

Kul att du tog upp detta, har länge tänkt samma sak tbh. :D

Parken när du är Pappa?
Inte för att jag hänger speciellt mycket i parken men min farsa har allt var med där ganska mycket. Han gör ju inte några tricks direkt men han hoppar åtminstone :P

Han har kunnat göra frontflip men det var väldigt många år sen :D

Parken när du är Pappa?
Såklart! Farsorna kör på stenhårt. Flera av mina polare närmar sig 40, har 2-3 barn och älskar att åka park. Vi är alltid äldst men det gör det hela nästan ännu roligare.

Kolla på senaste x-games. Vinnartrion i skate vert, bmx big jump mm snittar 35 så jag är helt säker på att åldern blir mer och mer relativ och att de som åker park idag kommer att fortsätta.

0

Parken när du är Pappa?
Inte för att jag är någon jibber av rang, men jag skulle aldrig i livet sluta göra roliga saker (läs: sånt som kan sorteras in under spontanidrott/extremsport) bara för att jag blev förälder. Skulle aldrig tvinga in mina framtida ungar i mina favvosysselsättningar heller, precis som mina päron aldrig försökte pusha mig att hålla på med lagsporter.

Sen finns det väl en gräns när barn slutar vara små.. hur länge det är okej att morsan hänger på samma ställe liksom.

(Suck... jag kommer bli världens ocoolaste förälder. ^^,)

Parken när du är Pappa?
Hate to break it guys, men nDye är varken åkarens pappa eller en "riktig" pappa överhuvud taget, han har inga barn.
Han ser bara extremt mycket äldre ut än den största delen av parkåkarna och fick smeknamnet nDad på NS.

Tillbaka
Topp