Parker i alperna, kanada & usa?

Rthq

Medlem
Är sugen på att sticka nånstans att plugga i vinter & ja har inga större krav alls.
Bara jag kan läsa språk på ngt hyfsat ställe..

Men eftersom jag enbart åker park i sverige vorde det kul att kunna varva min försök att lära mig åka puder med att åka lite park iaf..
Så var finns det dugliga parker?
(jag skulle gärna till st anton, chamonix eller vettigt ställe i canada men det verkar som att varken st anton eller chamonix har ngn park alls?)

tack!

Jo d finns en liten park i rendl i st anton men den e rätt värdelös. Åker du dock 20 min me skidbussen t Lech så finns där en helt ok park som ingår i liftkortet för st anton.

Man kan plugga tyska me i st anton. funderar på att göra d själv..

Basta parkerna ar latt: Whistler, Canada, Breckenridge, Colorado, Mammuth, Californien, vad det galler nordamerika alltsa, men annars kan jag rekommendera snowpark pa nya zealand, helt sjukt bra verkar det vara!

tja. jag ska faktiskt till usa p plugga i vinter/ vår. ska plugga i ett ställe söder om la som heter temecula med 1h till aspen 1h till vail 2 h till whistler mountain. kolla upp möjligheten att plugga språk där så kan vi kanske träffas o skida lite. du kanske surfar oxå?
johan

Jag funderar också på att åka o plugga i Canada/USA och kombinera det med engelsk språkkurs.
Finns det andra ställen, närmare backarna?

Kalifornien ar ju alltid trevligt. Nara t havet o ett par timmar upp t hyfsade berg. Det har Temacula-stallet soder om LA som det bara ar en timme t Aspen o Vail i Colorado och 2h till Whistler, Kanada tror jag dock inte pa. Om man nu inte rakar aga ett Concorde eller ngt liknande... Det ar ju trots allt 150-250 mil fagelvagen... Daremot at det nog bara runt en timme till Bear Mountain dar de tydligen ska en riktigt bra parker. Berget har val inte den basta fallhojden men lampar sig tydligen bra som park-omrade.

Lycka till i valet

Erik

Colorado är som det bästaste. du har en massa (7-8) stora skidorter på en timmes radie. Parkerna är bra underhållna och håller ett bra mått. Breckenridge har en enorm superpipe och massor av stora hopp. att rekomendera är också Keystone ca en halvtimme därifrån som har natt-öppen hyfsat stor park. Vad som är bra är att köpa liftkort för vailresorts för att få tillgång till 5(6!) berg i närheten medans copper mountain har sammarbete med tex aspen tror jag. Jag har även åkt i Heavenly, California, och det är helt ok. Ska du åka park, åk till nordamerika! Whistler ska vara helt grymt har jag hört! hör gärna av dig om du löser ngn engelska kurs i USA alt. Canada, jag är på!

Åk till nordamerika, parkerna på många ställen är helt sjukt bra och underhålls mycket bra. Salt Lake City är ett bra ställe att bo i, många skidorter runt om kring och mycket snö. Breckenridge har ju rejäl park men jag har inte fastnat för friåkningen där. I området finns dock flera riktigt trevliga skidorter med busstransporter mellan många. Det finns till och med en del college i omgivningen (exvis Colorado Mountain College, man kan ju kanske bo i Denver, men då blir det en bit till skidorterna). Erik Andersson nämnde Kanada ovan. Whistler har en av nordamerikas absolut bästa parker, samtidigt som det är rejäl åkning på två stora berg. Vancouver en bit söder om, har säkert språkkurser att erbjuda.

Ride on brother,

Tillbaka
Topp