parker i alperna

parker i alperna
om du ar ute efter park, hall dig innom sverige, for dom har inget annat an just bra parker!!
men om du envisas sa tror jag att LAAX ska va hyfsad!

parker i alperna
St. Anton hade inget extremt att bjuda på inom parkvärlden.. det fanns en liten i stanton och en hyfsat stor i lech som är en annan del av orten (ca20 minuter me buss) eller några långa sega backar längre bort..

Har varit i salbaach oxå och där va de inte heller parkerna som satsa hårdast på även om de fanns litegrann..

parker i alperna
Laax,flachau vinkl,zermatt,Les Diableretes+++ er bra parker...gå inn på skiinfo.com så velger du feks Østerike og da får du opp masse orter gå inn og se hva de kal tilby...

parker i alperna
Frankrike. Portes du soleilområdet, framförallt avoriaz samt les crosets.

Österrike. Zillertal, Mayrhofen.

Länkarna får du hitta själv.

parker i alperna
tack för svaren, men jag skulle ännu hellre vilja ha länkar till sidor som beskriver många parker, vet att det finns men jag kommer inte ihåg vad det va för adress och hittar inte när jag googlar

parker i alperna
le arcs
zermatt
laax
avoriaz (tokigt galet grym)
madonna di campiglio
cervinia
sölden
le 2 alpes
stället som candide invitational går, kommer inte ihåg vad det heter just nu.

dessa ställen vet jag har park, sen finns det sjukt många andra orter som också har det.

peace

parker i alperna
le arcs
zermatt
laax
avoriaz (tokigt galet grym)
madonna di campiglio
cervinia
sölden
le 2 alpes
flachau
stället som candide invitational går, kommer inte ihåg vad det heter just nu.

dessa ställen vet jag har park, sen finns det sjukt många andra orter som också har det.

peace

parker i alperna
avoriaz!! lr asså Portes du soleil (lr nått sånd) heter systemet :D de e rikitgt najjs där finns inte så himla stor i avoriaz men inärheten finns de

Senast ändrad:
parker i alperna
*Avoriaz kan jag verkligen rekomendera, har bra park men även bra åkning i övrigt.
*Zermatt har ingen park på vintern, när jag var där så var sommarparken helt översnöad.
*Laax har jag hört ska vara grymt och även La Cluzaz (Stavning?)

parker i alperna
senast jag var i verbier fanns en riktigt rävig park. sjukt fet + att nästan alla kickarna låg på naturliga kullar. typ som en boardercross bana för parkbruk. vet inte om den finns kvar dock.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp