Passar 26.5 cm pjäxor på Marker IPT Wideride 12

VilhelmN

Ny medlem
Jag undrar om det går att justera bindningen Marker IPT Wideride 12 så att den passar en pjäxa som är storlek 26.5. På de specifikationer som jag hittat på nätet står det att 27 cm är minimum. Betyder det att det att det inte alls går att köra med 26.5? På bilder som jag har hittat verkar det gå att justera till strax under 27 cm (26.6 cm?), t.ex. det här bilden: https://utahskigear.com/wp-content/uploads/2016/10/12-Ap-Mr-Marker-iPT-Wideride-12_006.jpg

Senast ändrad:
Ursäkta min okunnighet men jag kanske har missuppfattat det här med pjäxans storlek och inställningen på bindningen. Verkar vara pjäxans yttre mått som måttangivelsen i bindningen syftar på. Det skulle innebära att en pjäxa som är 26.5 cm (innermått) ska ställas in på drygt 30. Någon får gärna bekräfta att det är så.

Nej, det har inget med 26,5 att göra, utan vilket mått sulan på pjäxan har. Det måttet mäts i mm och står oftast på utsidan hälen på pjäxan, kan vara på insidan eller någon skum plats med beroende på vilken modell man har
Men en 26.5 har oftast, samma där, beroende på märke och model, men runt 305-307mm, så då skall du sätta bindningen på 306 om det är så.
25,5 ligger runt 295mm och 27,5 runt 215mm. Men som sagt, försäkerhetsskull, så kollar du på klacken på pjäxan och se om du hittar ett mm mått, och gå efter det

zerode sa:
Nej, det har inget med 26,5 att göra, utan vilket mått sulan på pjäxan har. Det måttet mäts i mm och står oftast på utsidan hälen på pjäxan, kan vara på insidan eller någon skum plats med beroende på vilken modell man har
Men en 26.5 har oftast, samma där, beroende på märke och model, men runt 305-307mm, så då skall du sätta bindningen på 306 om det är så.
25,5 ligger runt 295mm och 27,5 runt 215mm. Men som sagt, försäkerhetsskull, så kollar du på klacken på pjäxan och se om du hittar ett mm mått, och gå efter det
Tack för ditt svar! En stund efter att jag hade publicerat tråden kom jag på att det kanske var så här, men det var bra att du kunde bekräfta det.

Tillbaka
Topp